És la primera vegada en 4 anys que l’equip de govern es planteja retallar aquests serveis.

El govern municipal haurà de prioritzar serveis a l’hora d’el.laborar els pressupostos pel 2012. És la primera vegada en 4 anys que l’equip de govern es planteja fer ajustos als serveis públics, tot i que té clar que hi han aspectes que “no es tocaran ni es retallaran”, com l’àmbit de les prestacions socials o l’educació.

L’alcalde de Sant Just, Josep Perpinyà, ha explicat que el darrer mandat l’equip de govern va racionalitzar recursos i va fer tot el possible per evitar haver d’ajustar els serveis públics, però, la despesa d’aquests serveis “no s’iguala als ingressos del consistori”.

Tot i els ajustos, Perpinyà ha assegurat que les retallades no les hauran d’assumir únicament els ciutadans amb pujades d’impostos.

La vicepresidenta del Govern respòn a la polèmica sobre un possible retard en la concessió dels aeroports.

La vicepresidenta econòmica del Govern, Elena Salgado, ha respost a la polèmica d’un posible retard de la privatització dels aeroports de Barajas i El Prat, previst per al mes de Novembre.

Salgado ha assegurat que “no hi haurà retard” al procés de privatització, entre d’altres coses, perquè ja hi han dos empreses que el gestionaràn com són y Saerco.

El passat juliol, el govern de José Luis Rodríguez Zapatero va aprovar l'entrada de capital privat a Aena Aeroports –gestora aeroportuària-, a més d'iniciar els tramitis de licitació per a les societats als aeroports de Barajas i El Prat.

El procés de privatització té com a objectiu la reducció del deute que arrossega AENA, que acumula un passiu de 12.000 milions d'euros. D'aquesta manera, s'espera que al 2014 el deute es vagi sanejant amb l’arribada de beneficis.

L'Ajuntament de Molins de Rei es nega a pagar 408.552,50 euros que li reclama el Govern central, que va avançar els diners en funció d’una previsió d’ingressos que no es va cumplir al pressupost de l’any 2009.

El ple de la localitat ha aprovat una moció on anuncia que no pagarà el deute. La moció, proposada per la CUP, també afegeix que s’estudiaràn mesures judicials per afrontar aquest cas.

El consistori del municipi està governat pels socialistes (PSC) i convergents (CiU), que es reparteixen l’alcaldia.

La solució a part dels problemes de liquiditat dels autònoms i petits empresaris està «encallada», ATA (Associació de Treballadors Autònoms) i Autònoms de PIMEC (Petita i Mitjana Empresa de Catalunya). Es tracta d’ una proposta per  canviar la llei sobre l’ IVA, que permetria que els autònoms tributessin per les factures només després d’ haver-les cobrat, a diferència del que passa actualment, que han de fer el pagament a l’ estat mitjançant bestreta. Els autònoms lamenten que, encara que tots els partits parlamentaris van dir que estaven d’ acord a canviar el sistema de tributació de l’ IVA (especialment el PP i CIU), el govern central aturi aquest canvi.

L'objectiu és agrupar les zones industrials de la comarca per a millorar la comercialització.

El president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Joaquim Balsera, ha anunciat  que l’entitat crearà una marca propia que agrupi a totes les zones industrials de la comarca.

Balsera ha assegurat que al Baix Llobregat hi han “grans zones d’indústries en expansió” que es poden comercialitzar si es presenten “com una unitat davant els inversors”.

“Hem d’anar junts”, ha defensat el president del Consell, que ha recordat l’importància de la comarca del Baix, que representa el 10% del PIB de Cataluña i on hi habiten 700.000 persones.

Joaquim Balsera és el màxim responsable del Consell Comarcal des del passat 22 de juliol, després dels dos mandats de Rosa Boladeras.

El ministeri lamenta que es vulguin plantejar diferències entre territoris.

Un nou frec a frec entre Generalitat i el Govern espanyol sobre les inversions en infraestructures ha tensat la corda aquesta setmana. Aquest cop, l'objecte de baralla han estat els aeroports de Madrid i Barcelona.

El portaveu de CiU a la Comissió de Foment del Congrés, Pere Macias, va declarar que hi han "diferències de tracte" per part del Ministeri i el Govern sobre els dos gran aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat. El diputat va criticar també que el bitllet de tren per arribar al Prat és un 50% més car que per arribar a l'aeroport madrileny.

La resposta per part del Ministeri no s'han fet esperar. En un comunicat, l'òrgan ha replicat a CiU que l'aeroport de Barcelona-El Prat compta amb connexió de Rodalies des de fa més de 30 anys, mentre que el de Barajas l'estrena avui. El Govern també ha recordat a la Generalitat que l'extensió de la connexió fins a la terminal 1 del Prat ha estat ja licitada.

Pel que fa a la crítica de Pere Macias sobre el preu del bitllet, les mateixes fonts han assenyalat que les tarifes dels bitllets de Rodalies a l'aeroport el fixa la Generalitat.

Al final del document, Foment ha assegurat que la seva inversió en infraestructures a Catalunya ha estat major que en qualsevol altre període, i ha lamentat que es vulguin plantejar "diferències i enfrontaments entre diferents territoris".

Els passatgers de connexió a l'Aeroport de Barcelona s'han situat en 1,16 milions de persones, amb el que la connectivitat del Prat ha crescut un 7,6% al primer semestre de l'any enfront del 4,6% del mateix període de l'any anterior.

Segons dades de l'Observatori de Tràfic Aeri de Barcelona editat per la Cambra de comerç de la capital catalana, Vueling és la primera companyia en passatge de connexió, amb un 43,5% del total, mentre que Spanair la segueix amb un 23,2%.

El tràfic de l'Aeroport de Barcelona ha crescut en 2,7 milions de passatgers al el primer semestre, un 20,6% més que en 2010, aconseguint un total de 15,8 milions d'usuaris, un ritme de creixement que només superen Istanbul i Moscou entre els grans aeroports europeus. El 90% d'aquest creixement ho concentren 10 companyies aèries i es deu a l'increment del tràfic de passatgers europeus impulsat per les aerolínies de baix cost i les que ofereixen vols de connexió als seus aeroports d'origen, com British Airways i Swiss, entre d'altres.

El grup de moda de núpcies ha comprat a La Caixa un edifici d'oficines a la localitat per 8 milions d'euros.

Rosa Clará duplicarà les seves instal·lacions per fer front a la seva expansió internacional. La companyia presidida per l'empresària  ha adquirit a La Caixa un edifici d'oficines a Sant Just Desvern, on traslladarà la seva seu corporativa.

L'empresa mantindrà les seves actuals dependències de L'Hospitalet de Llobregat com a centre de producció, magatzem i control de qualitat.

El nou complex de Sant Just, de 5.000 metres quadrats, acollirà les oficines, el centre de disseny i patronatge i els serveis d'informàtica. La inversió rondarà els vuit milions d'euros i es finançarà en un 50% amb recursos propis.

El grup té 105 tendes, de les quals 45 estan a Espanya i la resta, repartides en 60 països. El pla d'expansió internacional, bàsicament a través de franquícies, preveu sis obertures abans de finals d'any i deu més en 2012.

 

Entrevistes

Reportatges

La Premsa del Baix es consolida com a mitjà de comunicació de referència

El diari digital comarcal va superar més d’1.343.000 pàgines vistes i 583.000 visites anuals durant l’any 2019
496

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix