ICV-EUiA vol més "celeritat" de les obres de connexió ferroviària i de la L9 amb l'Aeroport del Prat

Ha presentat al Parlament una proposta de resolució que insti a sol·licitar al Govern de l’Estat que programi i iniciï les obres.
El Grup Parlamentari d’Iniciativa per Catalunya Verds-Esquerra Unida i Alternativa ha presentat una proposta de resolució per a que el Parlament insti al Govern a “sol·licitar a l’Estat que programi i iniciï les obres de connexió ferroviària amb l'Aeroport del Prat amb la màxima celeritat; i a programar i iniciar les obres de connexió de la línia 9 amb l'Aeroport del Prat amb la màxima celeritat.”

L'anomenat Pla Barcelona ja preveia, fins i tot abans de la posada en marxa de la nova terminal o T-1, la necessitat de l'arribada d'infraestructures de transport públic. És per això que, d'una banda, es va projectar l'arribada del metro (línia 9) tant a les terminals com a la zona de càrrega aèria i al polígon de serveis Mas Blau i, d'una altra, l'arribada de la xarxa ferroviària a la nova terminal. La realitat, segons ICV-EUiA, és que als inicis del 2014 “és ben agredolça. D'una banda l'Aeroport del Prat està creixent, després d'una certa davallada, a un ritme superior a la resta d'aeroports de la xarxa d'AENA, el que significa un augment de passatgers i de llocs de treball. Però, per altra banda, les connexions de transport no estan en funcionament: la línia 9, encara que pràcticament acabada des de fa un any (falta una inversió de 250 milions d'euros per tot el tram sud, Terminal 1 – Zona Universitària), segons la Generalitat no té previst d'entrar en funcionament fins, com a mínim, l'any 2016 i la penetració ferroviària no està ni tan sols iniciada encara que el projecte d'obres està adjudicat des de fa més de tres anys.”

Segons el grup ecosocialista, el retard té tres conseqüències nefastes: “El dèficit de transport públic a l'Aeroport que implica que un bon nombre de viatgers i treballadors s'hagin de desplaçar en vehicle privat, el que comporta un major cost econòmic. Un augment important en l'emissió de gasos d'efecte hivernacle a l'Àrea Metropolitana, zona amb un grau de vulnerabilitat elevada. I la pèrdua d'oportunitats i competitivitat del conjunt de la plataforma logística i econòmica que representa aquest territori central de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.”

Redacció / Foto: ICV-EUiA
 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix