Foment plateja allargar la pista de l'Aeroport per damunt de la Ricarda

La patronal proposa també crear una nova zona humida expropiant terreny agrícola

La comissió impulsada per la patronal Foment per a l'ampliació de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat considera que la millor opció és allargar la pista del cantó mar i compensar-ho creant un nou espai natural. Són les conclusions d'un estudi que s’ha presentat i que té en compte fins a onze propostes que s'han posat sobre la taula en els últims mesos, com ara una pista sobre el mar o derivar tràfic cap als aeroports de Girona o Reus.

aeroportet

A la comissió hi ha enginyers, diferents organitzacions empresarials, experts i organismes com la cambra de comerç de Barcelona. La seva opció preferida és ampliar la pista 24L/06R un cap a l'est, entre 300 i 840 metres, o bé recuperar la gestió de pistes independents, amb un impacte acústic en la zona habitada de Gavà mar. Per compensar l'impacte ambiental, proposen crear un nou nucli de zona humida, expropiant 90 hectàrees de sòl agrícola. Són les conclusions d'un estudi de 150 pàgines que avui presenta el president de la patronal Foment, Josep Sánchez Llibre, que considera que "no fer res és la pitjor de totes les opcions."

Estany de la Ricarda map

L'opció més llarga, ampliar la pista fins a 840 cap a la Ricarda, consisteix habilitar un sistema de pilones, de manera que, segons la proposta de Foment, la pista passaria per damunt de l'aigua sense destruir la llacuna, mitjançant una estructura d'uns 300 metres de llarg i 200 d'amplada, "preservant la biodiversitat subaquàtica i la llacuna en el seu context ampli". La proposta xifra el cost en uns 200 milions d'euros.

Per la comissió, l'actual configuració de les pistes de l'aeroport de Barcelona "no és l'òptima per assegurar una connectivitat internacional". Asseguren que això comporta que s'estigui "desaprofitant" el potencial de Barcelona per tenir connexions internacionals, que contribuirien a atreure inversions estrangeres.

Expropiació

Les propostes mediambientals que recull l'informe parteixen de la base que l'actual espai natural de la Ricarda està "deteriorat" i caldria una intervenció urgent, precisament per assegurar-ne el futur.

1200 1626725598foto 3810580

En aquest sentit, i per compensar l'allargament de la pista pel cantó est, es preveu "la creació d'un nou nucli de zona humida, dominat per prats inundables de 235 hectàrees", afegint-hi 184 a les 50 ja existents, amb l'expropiació de 90 hectàrees de sòl agrícola productiu.

Proposen també la "recuperació del germoplasma de la vegetació de la Ricarda" per repoblar les zones humides de nova creació, així com crear un canal d'interconnexió entre la Ricarda i el Remolar, que tindria connexió al mar.

Redacció / Fotos: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix