Arrenquen les obres de desdoblament de la B-224

L’actuació entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires suposa una inversió de 26,5 milions d’euros

La consellera de Territori, Ester Capella, ha visitat l’inici de les obres de desdoblament de la B-224, entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires, que contribuirà a millorar la capacitat i la funcionalitat d’un dels principals eixos de comunicació entre el Baix Llobregat i l’Anoia. Aquesta actuació, que suposarà una inversió de 26,5 MEUR, podrà treure uns 30.000 vehicles diaris que ara travessen la urbanització del Pou del Merli de Martorell i facilitarà la relació d’aquest sector amb el nucli urbà.

HC MARTORELL B224 2

“Des del Govern treballem sobre la xarxa viària amb l’objectiu de millorar-ne la funcionalitat i la seguretat i garantir-ne el manteniment”, ha exposat la consellera Capella, “alhora que recosim les ciutats i pobles del nostre país”. Ha afegit que “volem millorar la mobilitat en termes d’accessibilitat i com a garantia de drets, dotant-nos d’unes infraestructures més resilients i que al mateix temps generin menys impactes”; així, “millorem el benestar de la ciutadania i garantim també l’activitat econòmica”, ha assenyalat.

Els treballs que ara comencen corresponen al desdoblament de la B-224 en un tram de dos quilòmetres de longitud, entre la nova rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i l’enllaç amb l’A-2 i l’AP-7, amb una connexió a la trama urbana de Martorell a través del carrer del Puig del Ravell. L’obra, que la consellera ha visitat juntament amb els alcaldes de Martorell i Sant Esteve Sesrovires, Xavier Fonollosa i Enric Carbonell, s’emmarca en un conjunt d’actuacions que el Govern està desenvolupant per afavorir les condicions per a la circulació a la B-224, en funció de les característiques i funcionalitat de cada tram.

Traçat

Pel que fa al traçat, en un primer tram de 500 metres, el desdoblament es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crearà una nova connexió a Martorell que completarà l’existent, alhora que la B-224 actual passarà a tenir una funcionalitat més local. La via que s’executarà constarà de dues calçades de dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun, vorals exteriors d’1,5 metres i interior d’1 metre.

b224 martorell desdoblament s4s6qnE

Per a facilitar les connexions amb la vialitat de l’entorn, es construirà una rotonda elevada de grans dimensions sobre el vial que connecta l’A-2 i l’AP-7 i una segona rotonda per a connectar amb els carrers del Puig del Ravell i dels Barons de Castellvell, així com diversos ramals d’enllaç.

A més de la construcció de la nova carretera, les obres inclouran altres treballs com el desviament de serveis afectats, les tasques de senyalització, abalisament, drenatge i seguretat, la generació de passos de fauna, i el reforç del ferm d’un tram d’un quilòmetre de la B-224 actual.

HC MARTORELL B224 3

En el marc d’aquesta actuació, tenen subscrit un conveni de col·laboració el Departament de Territori, els Ajuntaments de Martorell i Sant Esteve Sesrovires, l’INCASÒL, Infraestructuctures.cat i la Junta de Compensació del sector 3 Xàmenes. L’obra té un termini d’execució de 24 mesos.

Millora de l’eix

En paral·lel, el Departament de Territori té en execució des del març passat les obres per a configurar una variant de la B-224 al seu pas per Piera, que la consellera Capella també ha visitat avui. Aquesta obra, que compta amb una inversió de set milions d’euro, alliberarà aquest àmbit de 6.500 dels 7.300 vehicles que circulen per l’actual travessera cada dia, de manera que el nucli urbà “guanyarà qualitat urbana perquè veurà reduïdes les emissions contaminants i soroll i millorarà la seguretat viària”, ha remarcat la consellera.

Així, el desdoblament del tram de la B-224 que ara comença i la construcció de la nova variant contribuiran a millorar la qualitat de vida i la mobilitat en aquest entorn. Es preveu que les obres de la variant de Piera finalitzin durant el primer trimestre de 2024.

La B-224, que pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, connecta Capellades –a l’entorn de l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Vallbona d’Anoia, Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. En funció del tram, registra trànsits entre els 7.000, els 13.000 i els 30.000 vehicles diaris.

El Departament està treballant en els últims anys en la millora integral d’aquesta carretera, amb un conjunt d’intervencions que responen a les característiques de traçat, funcionalitat i trànsit dels cada tram: Vallbona d’Anoia-Masquefa; Masquefa–Sant Esteve Sesrovires i Sant Esteve Sesrovires-Martorell. Aquest programa, que inclou actuacions que ja s’han executat i altres que s’executaran en els pròxims anys, suma una inversió de 90 MEUR.

Pel que fa a les actuacions previstes en aquest corredor, Territori té en redacció els projectes de desdoblament de la B-224 a Sant Esteve Sesrovires, de la variant de Vallbona d’Anoia, el condicionament de la BV-2241 entre Sant Sadurní d’Anoia i Masquefa; d’una rotonda en l’encreuament entre la B-224 i la B-224z, entre Sant Llorenç d’Hortons i Masquefa. Així mateix, s’impulsarà el projecte del condicionament de la B-224 entre Sant Esteve Sesrovires i Masquefa.

Redacció / Fotos: Territori

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix