La patronal considera que es necessita un augment de les dotacions econòmiques per part de les administracions públiques per afavorir la gestió de la mobilitat de mercaderies i persones.
PIMEC Baix Llobregat-L’Hospitalet assenyala, en un comunicat, que el teixit econòmic de la comarca necessita poder seguir sent competitiu en el manteniment i la millora de la mobilitat de mercaderies i de persones, i per això demana un augment de les dotacions econòmiques per a infraestructures i el manteniment del finançament de la xarxa de transport públic.
En aquest sentit, la delegació de la patronal a la comarca considera prioritàries les següents actuacions:
- Soterrament de via de Renfe a Sant Feliu de Llobregat
- Connexió Pallejà-Molins de Rei (AP2-A2-B24)
- Variant de Vallirana
- Carril BUS/VAO B23
- Connexió Sant Andreu de la Barca – Castellbisbal (A2-AP7)
- Arribada de rodalies a l’Aeroport
- Perllongament de la C-32 i connexió amb la B-23
- Accessos viaria i ferroviaris al Port.
- Orbital B-40, concretament el tram Olesa-Viladecavalls.
Joan Soler, vicepresident de PIMEC Baix Llobregat-L’Hospitalet i responsable d’infraestructures i mobilitat, considera molt important que “les noves planificacions en aquesta matèria parteixin de l’eix de la sostenibilitat i seguretat viària. El transport ha d’esmerçar menys energia i més neta, optimitzar les infraestructures i reduir el seu impacte negatiu en el medi ambient i la sinistralitat.”
Redacció / Foto: Arxiu