L'AMB treballa en un pla per atreure inversió i afavorir la creació d'ocupació

Planteja com a línia de treball transversal l’ús de les tecnologies de la informació, així com l’aprofitament de la “marca Barcelona”.
La seu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona va ser escenari de la presentació del Pla d’Acció Metropolità de Desenvolupament Econòmic (PAM). Durant l’acte, Sònia Recasens, va assenyalar que “ser útils respectant la diversitat dels diferents municipis i promoure les polítiques d’ocupació i les polítiques econòmiques” . El programa vol atreure inversió als municipis del territori i recolzar les empreses situades en ell, de manera que es fomenti l'activitat econòmica i s’afavoreixi la creació d'ocupació, mitjançant l'impuls de projectes transversals. A la presentació també va participar el d’aquesta administració, Ramon Torra, que va deixar palesa les necessitats expressades pels 29 municipis participants en les tres jornades de treball celebrades al llarg del mes de desembre.

A partir d’aquestes necessitats, Jordi Lahora, director de Desenvolupament Econòmic de l’AMB, va comentar les grans línies de treball que s’han marcat i que se seguiran a mig termini dins del programa: Integració i planificació de serveis, que inclou la creació d’una web integrada de posicionament i projecció exterior de l’àmbit metropolità. Planificació del conjunt del territori partint de les necessitats i de la implantació de les empreses per fer una proposta global de competitivitat. Creació d’una oficina d’atenció a les empreses que possibiliti la simplificació i la unificació administrativa, de manera que es redueixin el temps i els tràmits. Així mateix, cal conèixer amb més definició i millorar els polígons industrials de tot l’àmbit metropolità.

Facilitat per a les pimes
Entre les noves eines de gestió per a les empreses, s’assenyala la necessitat d’aconseguir més facilitat per a les pimes, els autònoms i el comerç amb més lideratge de l’AMB. Alhora que es requereix un impuls decisiu metropolità per a una més gran connexió i col·laboració entre empreses. Finalment, la promoció d’iniciatives per afavorir l’ocupació i la formació conjunta per a tècnics, polítics i empresaris en tots els temes de desenvolupament econòmic metropolità completen les línies de treball presentades per l’equip de l’AMB davant els representants municipals.
  
Marca Barcelona
D’altra banda, Recasens va insistir en la importància d’”oferir el paraigua de la marca Barcelona, sempre parlant d’una regió metropolitana, respectant la diversitat de cada municipi, de manera que es potenciï el seu punt fort com a atractiu per als inversors locals o forans”. Amb aquest objectiu, ha manifestat la seva “il·lusió per seguir treballant, malgrat la duresa de la realitat” i ha comentat que els reptes que els plantegen els responsables tècnics municipals “són reptes del nostre dia a dia, que avui estan presents més que mai a les nostres agendes polítiques, econòmiques i socials del territori”.

 
Redacció / Foto: Ajuntament de Barcelona
 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

El Casal de joves de Sant Feliu de Llobregat

La Cambra de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Feliu impulsen GiraFeina

La fira d’ocupació tindrà més de 320 ofertes disponibles i se celebrarà el 10 de maig -de 9.30 a 14.00h i de 15.30 a 18.00h- al Casal de joves de…
182

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix