Segons l’AMB, en termes absoluts, la pujada representa un increment de 0,77 euros al mes (1,5 euros/factura bimensual) per unitat familiar o abonat domiciliari (6 m3/mes, en una llar amb dues persones i amb un consum de 100 litres/habitant/dia, i habitatge de tipus B)
Entre l’enllaç de Cornellà de Llobregat i la futura autovia B-21
El Parc de Torreblanca va ser escenari de l’11 Marxa i la campanya “Talla Ja!” on van participar divuit ajuntaments del Baix Llobregat
Amb el Pla ‘Barris a Fons’ es reorganitza els recursos municipals destinats als serveis de carrer comptant amb la participació del veïnat
El consistori viladecanenc està posant en marxa el Pla Barris a Fons, un programa que vol situar als barris al centre de la gestió municipal. Entre les actuacions previstes hi ha un nou servei de neteja i recollida de residus iniciat enguany. Barris a Fons recorrerà tots els barris de Viladecans durant una, dues setmanes o tres setmanes, en funció de la superfície del barri. Es tracta d’una estratègia anual que reestructura els serveis de neteja, de millora i reparació de l’espai públic que fa la Brigada Municipal, de manteniment de Parcs i Jardins i d’activitats culturals, educatives i mediambientals. Tots aquests serveis es desenvoluparan temporalment a la mateixa zona.
Els carrers, places i parcs del Barri Antic són els primers a rebre aquesta atenció, des del dia 11 de novembre. Durant dues setmanes, aquest barri està rebent a la vegada tots els serveis que abans no se simultaniejaven, incloses activitats culturals i lúdiques de ciutat.
Pel que fa a les activitats relacionades amb l’espai públic, el pla es desenvolupa a partir de processos d'una consulta i coordinació entre les Oficines de Districte, Participació Ciutadana i el servei de neteja, a través de les incidències rebudes a l’eina Viladecans Soluciona, de l'app Viladecans i Tu. Cada circuit comença amb la identificació de punts negres i altres àrees d'alta acumulació de residus mitjançant consultes amb associacions de veïns i entitats locals. Una setmana abans de l’acció en cada barri, es revisa la zona per detectar qualsevol necessitat addicional de neteja. Les tasques es duen a terme de dilluns a divendres i inclouen la neteja d'embornals, eliminació de taques amb aigua a pressió, manteniment de contenidors i retirada d'abocaments il·legals, entre altres accions. Els dissabtes, la intervenció es concentra al parc o espai central més representatiu del barri.
El programa arribarà a tota la ciutat al llarg de l'any i ho farà a través de diversos circuits de neteja als barris Antic, Grup Sant Jordi–Gabrielistes, Sales, Torre-roja–Campreciós–Llevant, el Ginestar, Eixample Centre, Montserratina, Torrent Ballester, Poblat Roca, Can Sellarès, Can Palmer–Can Batllori–Can Guardiola, Alba-Rosa i Mas Ratés.
Redacció / Fotos: Aj. Viladecans
Es podran beneficiar els noranta-cinc establiments associats i tots els treballadors dels locals
Endesa i l’Associació de Comerciants Activa Despí de Sant Joan Despí han signat un conveni de col·laboració pel qual l'empresa oferirà assessorament personalitzat als associats. L'acord està "especialment pensat" per a ajudar a reduir al màxim la despesa energètica de comerços i autònoms, tant en els locals com en les llars. D'aquesta manera, es podran beneficiar els 95 establiments associats i tots els treballadors dels locals, i Endesa els acompanyarà per a prendre "les millors decisions possibles" per a optimitzar la factura energètica.
L'empresa també oferirà descomptes exclusius en les factures de llum i gas, i en els serveis de reparació i manteniment, així com descomptes del 2% en la Tarifa Happy i un 2% addicional si s'activa la factura electrònica. La voluntat d'Endesa és "continuar millorant la qualitat de l'atenció als clients" i posicionar els serveis de valor afegit.
Redacció / Fotos: Endesa
El Consell Esportiu del Baix Llobregat ha rebut aquest guardó per cinquena vegada consecutiva a la categoria de consells esportius
El projecte proporciona a dones gran una xarxa de suport contra la soledat no desitjada
Pel seu projecte SpaceCUP, que analitza el transcriptoma humà utilitzant seccions histològiques de parafina com a material
Es crearà un nou carril bici al barri de les Begudes durant el 2025
Red Eléctrica ja disposa de la llicència d'obres per executar el projecte del seu desviament, treballs que començaran el 2025 i el segon semestre de 2026 començarien a retirar les torres que travessen l'avinguda Mediterrània
Els estudiants de Viladecans, Gavà i Castelldefels triguen, a vegades, fins a quatre hores de trajecte d’anada i tornada a la universitat
El grup municipal d’ERC Viladecans ha tornat a insistir a l’Ajuntament perquè lideri la posada en marxa d’un servei d’autobús que connecti el Baix Llobregat sud (Viladecans, Gavà i Castelldefels) amb la Universitat Autònoma de Barcelona.
Els estudiants matriculats en aquesta universitat han d’agafar una mitjana de tres transports públics per arribar a Bellaterra, amb combinació de Rodalies, Metro i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Tenint en compte les incidències diàries al servei de Rodalies, el regidors republicans han pogut constatar com a vegades el trajecte de tornada pot arribar a allargar-se fins a quatre hores.
Fa més d’un any el grup republicà al consistori va presentar una moció per aconseguir el suport del Ple municipal a la proposta de connectar directament la zona sud de la comarca amb la UAB. El text va ser aprovat per tots els grups del consistori. Però després d’un any i dos mesos, la situació continua igual i els estudiants continuen dedicant una mitjana de quatre hores diàries a fer el trajecte d’anada i tornada a la universitat.
El regidor d’ERC i el Jovent Republicà, Joan Bausa, explica que “amb la proposta que vam dur al Ple i que van aprovar tots els grups, el jovent de Castelldefels, Gavà i Viladecans veuria millorada les seves condicions de vida. Però trobem a faltar un compromís explícit per part de totes les administracions implicades, inclòs l’Ajuntament de Viladecans.”
Els republicans presentaran un prec al proper Ple municipal de novembre per insistir en la posada en marxa d’aquest servei de transport públic que, sens dubte, milloraria la vida dels centenars d’estudiants que cada dia es desplacen fins a l’Autònoma. També demanaran que es doni suport institucional als estudiants dels tres municipis que s’estan organitzant amb propostes similars per aconseguir el mateix objectiu.
Per la portaveu del grup municipal d’ERC, Bàrbara Lligadas, “la implementació d’aquest servei seria clau per al foment de les polítiques d’usos del temps, i els estudiants podrien dedicar més hores als seus espais d’oci, per exemple”. I continua, “cal que el dret al temps sigui una guia a l’hora d’impulsar les polítiques públiques. És incomprensible que els estudiants de la nostra ciutat hagin d’invertir quatre hores cada dia de la seva vida al trajecte per anar i tornar de la Universitat Autònoma.”
Finalment, Bausa ha destacat que “anirem on faci falta perquè es posi en funcionament aquest nou servei. Els joves de la nostra ciutat fa massa temps que pateixen aquesta situació. I cal que des de les administracions solucionem els problemes.”
Redacció / Fotos: Aj. Esplugues-AMB
És una connexió clau de dos eixos de la xarxa metropolitana pedalable Bicivia, l’eix Bicivia 4 i l’eix Bicivia 7, que faciliten la connexió entre el Baix Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat amb Barcelona
L’AMB i l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat han presentat avui dilluns 18 de novembre, el nou carril bici del pont d’Esplugues i la darrera electrolinera que s’ha instal·lat al municipi baixllobregatí.
“La millora d’infraestructures i de les condicions per a la mobilitat ciclista comporta un increment d’ús de la bicicleta i de la mateixa xarxa Bicivia. Amb la creació de nous carrils bici, com el que avui presentem, seguim connectant la metròpolis a cop de pedal i oferint més alternatives sostenibles a la ciutadania”, ha explicat Elisabet Latorre, consellera delegada de Mobilitat Sostenible de l’AMB. “Actualment, ja tenim més de 360 quilòmetres de Bicivia executada, un 66 % del total”, ha afegit.
“Estem molt satisfets de poder presentar aquesta reforma, que marca un pas significatiu en la nostra aposta per la pacificació de l’espai urbà a Esplugues. Amb el nou carril bici bidireccional de 2,5 metres d’amplada, hem aconseguit un espai segur i clarament delimitat per a ciclistes i usuaris de patinets. Aquest projecte no només fomenta un ús més sostenible de l’espai urbà, sinó que també impulsa la convivència entre els diferents usuaris dels nostres carrers, facilitant trajectes més segurs i còmodes per a tothom” ha explicat Eduard Sanz, alcalde d’Esplugues. “La inversió total de 770.000 euros, en gran part finançada pels fons europeus Next Generation, mostra el nostre compromís amb la modernització d’Esplugues i l’impuls per a una mobilitat sostenible. La inclusió d’una nova passarel·la permet ampliar l’espai disponible, mantenint la integritat del pont i respectant l’estructura existent. Aquesta transformació ens apropa a la ciutat que volem: més amable, més segura i compromesa amb un futur sostenible”, ha afegit Sanz.
Eixos Bicivia 4 i 7
El nou carril bici que s’ha presentat avui és una connexió clau de dos eixos de la xarxa metropolitana pedalable Bicivia, l’eix Bicivia 4 i l’eix Bicivia 7, que faciliten la connexió entre el Baix Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat amb Barcelona.
Concretament, el que s’ha fet és ampliar el pont d’Esplugues amb una nova passera pel costat muntanya, que ha permès dotar de més espai reservat per als vianants i per a les bicicletes, segregant-les del trànsit rodat i millorant la convivència en aquest punt estratègic de la xarxa Bicivia. I, alhora, s’ha donat continuïtat als carrils existents a l’avinguda dels Països Catalans i el carrer de Laureà Miró.
El tram, de 150 metres, ha estat fet amb el suport de l’AMB, que és qui ha redactat el projecte i ha liderat la direcció de les obres, i l’ha finançat per l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, amb un cost de 771.617 euros (IVA inclòs). Un 70 % ha estat finançat amb fons Next Generation del Pla de recuperació, transformació i resiliència. Amb l’obra, el pont d’Esplugues esdevé un pont multimodal, amb espai segregat i segur per a la mobilitat activa (a peu i en bicicleta), i espai per al transport públic i la mobilitat motoritzada.
Xarxa metropolitana d’electrolineres de l’AMB
D’altra banda, la darrera electrolinera de la xarxa metropolitana instal·lada a Esplugues de Llobregat s’ha ubicat al carrer de Narcís Monturiol amb la plaça de Catalunya. Amb una potència de 100 kW, disposa de dos equips: un de recàrrega ràpida i un de semiràpida. Amb aquesta segona electrolinera que avui es presenta, l’AMB enllesteix amb èxit el desplegament de la xarxa de recàrrega d’altes prestacions a Esplugues de Llobregat.
Les dues electrolineres metropolitanes s’han instal·lat aquest 2024 al municipi i formen part del pla d’expansió del servei metropolità de punts de recàrrega, que té un cost global de quatre milions d’euros, dos milions dels quals provindran de subvencions del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). L’AMB va iniciar l’establiment de la seva xarxa d’electrolineres l’any 2015 amb deu estacions de recàrrega. Aquest 2024, la xarxa preveu assolir les 70 estacions de recàrrega o electrolineres en servei.
Com la resta d’electrolineres de l’AMB, per utilitzar-les cal registrar-se prèviament a l’aplicació AMB Electrolineres. La recàrrega s’activa amb la mateixa aplicació i el temps d’ús és de 30 minuts, 1 hora o 2 hores, segons el connector utilitzat.
Redacció / Fotos: Aj. Esplugues-AMB