L’Aeroport Barcelona-el Prat millora la seva accessibilitat

S'implanta un servei d'autobús a la demanda al Parc de Serveis Aeronàutics i a l'hangar d'Iberia, s'obre la connexió amb carrils bici entre El Prat i l'aeroport i s'instal·len mòduls de Bicibox a les dues terminals aeroportuàries.
El Centre Cultural Aeronàutic ha estat l’escenari aquest matí de la presentació de les millores en l’accessibilitat a l’Aeroport Barcelona-el Prat en autobús i en bicicleta. Fer més sostenible l'accessibilitat a la instal·lació aeroportuària és un dels objectius prioritaris de l'Ajuntament del Prat de Llobregat, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i d’Aena. L'objectiu és restar volum al transport privat en benefici del transport col·lectiu i la bicicleta. Cal recordar que, a banda dels milions de passatgers que passen cada any per l'Aeroport de Barcelona-el Prat, en les seves instal·lacions hi treballen més de 18.000 persones.

En els darrers anys s'han dut a terme diverses actuacions encaminades a aquests objectius. Ara, però, s'han assolit dues fites importants, com són el nou servei d'autobús a la demanda i la finalització de la connexió dels carrils bici que comuniquen directament la ciutat del Prat amb els diversos sectors aeroportuaris.

Nou servei d'autobús
L'Ajuntament del Prat de Llobregat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) implementaran una prova pilot d'autobús a la demanda, pionera en l'entorn metropolità. Aquesta iniciativa s'emmarca en el projecte europeu D-AIR de reducció de les emissions de CO2 en els entorns aeroportuaris, en el qual l'Ajuntament participa des de fa 2 anys juntament amb 8 ciutats europees més.

El nou servei d'autobús a la demanda es posarà en marxa a principis d'abril, per a les línies urbanes del Prat PR2 i PR3. Aquest sistema servirà per donar servei a zones amb una demanda escassa o molt concentrada en alguns moments del dia, però que necessiten estar connectades amb transport públic.

Aquest servei connectarà la ciutat amb el tanatori del Prat, el Parc de Serveis Aeronàutics i la zona de l'hangar d'Iberia. La petició es podrà fer en pujar l’autobús, a les parades solars amb polsador instal·lades a l’efecte o bé a través d’una pàgina web. Un sistema informàtic gestiona el procés d’assignació de les peticions i informa a l’usuari del temps que falta perquè arribi el bus a la parada sol·licitada. En cas que cap passatger ho demani, l'autobús acabarà el seu recorregut a la parada del carrer del Riu Llobregat amb la ronda del Sud.

El sistema permet, doncs, a través dels polsadors a les parades, demanar l’autobús als treballadors del Parc de Serveis Aeronàutics i l'hangar. Aquest sistema permet optimitzar el cost d’operació de l’autobús, estalviar consum de combustible i reduir emissions de contaminants; tot això sense minvar el servei ofert als usuaris.

 
Carrils bici entre la ciutat i l'aeroport
Aena ha finalitzat el tram de la zona de l'hangar d'Iberia, el darrer que faltava per connectar el nucli urbà amb les terminals. L'estiu passat, l'Ajuntament del Prat ja havia fet l'enllaç d'aquest tram amb el carril bici de la platja, a la zona del Parc Nou. Unes 200 persones del Prat es traslladen en bici a l'aeroport cada dia per treballar-hi, sovint havent de circular per la calçada. Amb la finalització de la connexió amb carril bici, s’espera que més persones s'animin a accedir a l'aeroport amb bicicleta.

Ja dins l'aeroport, un carril bici ressegueix les principals instal·lacions: la Terminal 2, la zona de càrrega i la Terminal 1. D'aquesta manera es dóna compliment a un dels aspectes del Pla de Mobilitat de l'Aeroport de Barcelona-el Prat, del qual participa l'Ajuntament.

A la connexió actual a través de la zona de l'hangar s'hi afegirà pròximament una nova, que arribarà a l'aeroport des de l'avinguda de l'Onze de Setembre (zona Damm) tot travessant el parc de negocis Mas Blau I i II.

Bicibox a les dues terminals
Per a incentivar l’ús de la bicicleta per anar a l’aeroport, l’AMB ha instal·lat dues noves estacions Bicibox a costat mateix de les dues terminals. Bicibox és el servei gratuït d’aparcaments segurs per a bicicletes privades, que l’AMB ja ha implantat a 12 municipis metropolitans, i que ja compta amb 130 estacions i 1.400 places. Val a dir, també, que totes les estacions del Bicibox funcionen exclusivament amb energia solar, i que els usuaris poden accedir a les places d’aparcament mitjançant una targeta sense contacte.

A la terminal T1 s’ha ubicat un mòdul de 14 places, al recinte de l’aparcament dels treballadors. A la terminal T2 s’ubicarà un altre mòdul igual al recinte de l’aparcament, en un punt central enfront de la terminal B.

Els dos mòduls s’han ubicat al final del carril bici que comunica ambdues terminals amb la xarxa urbana de carrils bici del Prat (aproximadament 6 km entre el Prat i la terminal T1, i només 4 km entre el Prat i la terminal T2).

Redacció / Foto: AMB
 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

La Festa Major de Sant Boi 2024 tindrà lloc del 17 al 20 de maig al municipi baixllobregatí

La Festa Major de Sant Boi 2024 escalfa els motors

El pregó anirà a càrrec de la il·lustradora santboiana Raquel Gu, mentre que en l'apartat de la cultura popular destaca la presentació d'un nou…
450

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix