L’Ajuntament de Viladecans durà a judici a les companyies d’electricitat

Donarà suport per a la presentació de reclamacions a associacions veïnals i de consumidors afectats per les apagades durant la tempesta Glòria

L'Ajuntament de Viladecans, com han anunciat altres consistoris, impulsarà l'exercici d'accions judicials i extrajudicials contra les companyies distribuïdores d'electricitat amb motiu dels perjudicis soferts en el subministrament d'electricitat arran de l'episodi de temporal Glòria a la ciutat. Aquestes accions vénen motivades per l'insatisfactori nivell de manteniment de les línies de mitja i baixa tensió, i la falta d'informació i transparència a la ciutadania i a l'Ajuntament.

Des de l'Oficina d'Atenció al Consumidor (OMIC), l'Ajuntament donarà suport a les associacions de persones consumidores i associacions veïnals per a la presentació de les reclamacions i l'exercici d'accions col·lectives en demanda dels danys i perjudicis patits per la ciutadania.

EPHd8EZXUAEz56Z

Els responsables municipals denuncien l'estat deficient de les línies elèctriques d'Endesa i el seu manteniment insuficient, ja que no aguanten un temporal sense que es produeixin talls de llum. Es queixen, a més, de la resposta lenta i ineficaç de la companyia a la resolució de l'avaria. A més, retreuen a les companyies la manca de suport i informació, tant a les persones afectades com al mateix Ajuntament, i reclamen que s'estableixin canals de comunicació més eficaços i àgils.

Més de 1.500 llars i comerços afectats

A Viladecans, durant el temporal hi va haver més de 1.500 llars o establiments comercials que van veure interromput el servei d'energia elèctrica. Moltes famílies, amb infants i gent gran, van estar sense subministrament durant diversos dies, patint conseqüències lamentables, com haver de llençar aliments congelats o afrontar nits fredes sense calefacció. A més, hi ha hagut empreses que no han pogut desenvolupar la seva activitat, registrant pèrdues econòmiques.

1024x576 2

La llarga durada de les apagades va fer que l'Ajuntament posés al servei de les persones afectades tant les dutxes com els vestuaris de Podium i Atrium per a la seva higiene personal. També es va fer seguiment de les persones vulnerables que necessitessin assistència, com ara gent gran o dependents. Es va mobilitzar tota la plantilla municipal disponible per solucionar incidències i es va realitzar un seguiment intensiu de les avaries i de com i quan les companyies afrontaven les reparacions.

iOPqNLYt omic

L'Ajuntament ha ampliat l'horari d'atenció de l'OMIC entre el 27 de gener i el 7 de febrer, per donar un millor servei a les persones afectades pel temporal. L'Oficina amplia l'horari de les 9 a les 14 hores cada dia, de dilluns a divendres, i els dimarts i dijous, de les 16 a les 18 hores, sense necessitat de demanar hora prèvia.

Redacció / Fotos: Aj. Viladecans

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Torna el SuperMes, un abril ple de propostes i descomptes

Activitats turístiques arreu de la comarca del Baix Llobregat amb preus reduïts per a compartir temps en família
186

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix