Baixa un 15% l’ús del vehicle privat a la platja de Gavà

Des de la posada en marxa del Dispositiu de Mobilitat Sostenible a la platja, la línia urbana GA1, gratuïta durant els caps de setmana i festius, gairebé ha duplicat el nombre d’usuaris

L’entrada de vehicles a Gavà Mar durant els caps de setmana i festius dels mesos d’estiu s’ha reduït un 15% des de la posada en marxa del Dispositiu de Mobilitat Sostenible a la Platja. Els registres d’entrada de vehicles al barri marítim indiquen que aquest estiu han accedit a Gavà Mar 8.122 vehicles menys que al mateix període de 2016, passant de 54.392 a 46.270.

problema005 20160626

El dispositiu es va engegar a l’estiu de 2017 amb l’objectiu de millorar la fluïdesa del trànsit i preservar els valors naturals i el caràcter urbà residencial de Gavà Mar a partir de dos eixos d’intervenció: la promoció de l’accés a la platja en transport públic, en bici o a peu, i la restricció de les platges d’aparcament lliures mitjançant la implementació de zones taronja d’aparcament exclusiu per a residents a Gavà durant els caps de setmana i festius.

problema007 02

Potenciar el transport públic

Una de les accions més destacades per incentivar el transport públic ha estat la gratuïtat de la línia urbana GA1 durant els caps de setmana i festius. Aquest estiu, la iniciativa s’ha ampliat fins a l’11 de setembre, data de tancament de la temporada alta de platges. Se n’han beneficiat 59.000 usuaris, un 12% més que a l’estiu de 2018. Des de 2016, la xifra de viatges del GA1 gairebé s’ha duplicat, amb un increment del 92%.

Les línies interurbanes L94 i L95 registren un creixement sostingut del 8% des de l’estiu de 2016. Aquesta temporada, el nombre d’usuaris durant els caps de setmana i festius ha vorejat els 175.000. També destaca la bona acceptació de la línia L77, que enllaça Sant Joan Despí amb Gavà Mar passant per l’Aeroport. Els caps de setmana i festius de juliol i agost passats, s’han registrat més de 28.800 viatges, xifra que representa un augment del 24% respecte al mateix període de 2018.

l 94 img 7366

També s’han fet noves intervencions per afavorir els desplaçaments a peu i en bicicleta. El carrer de Llançà ha passat a ser d’ús exclusiu per als vianants, mentre que al carrer d'Arenys, també convertida en una plataforma única, es prioritzen els trajectes a peu. Per altra banda, el nou carril bici del carrer de Barcelona, entre l’estació i l’avinguda de Bertran i Güell, ha comportat un accés més còmode i més segur des del nucli urbà fins a la platja.

El dispositiu va en consonància amb les polítiques impulsades per l’Ajuntament per abordar l’emergència climàtica. En aquest sentit, a banda de millorar la fluïdesa del trànsit i pacificar els carrers de Gavà Mar, també contribueix a reduir l’emissió de gasos d’efecte hivernacle en promoure alternatives de mobilitat més sostenibles.

Redacció / Fotos: AAVV Gavà Mar-Aj. Gavà

 
CONSELL ESPORTIU DEL BAIX LLOBREGAT

Entrevistes

Francisco Chacón: “Vull millorar la vida de les persones”

El ja expresident del CBF Viladecans Sports s’ha passat a la política on, des de fa uns mesos, exerceix com a regidor delegat del Districte III i de…
800

Reportatges

Jornada electroal d'ahir diumenge 10 de novembre

Resultats de les Eleccions Generals 10-N al Baix Llobregat

El PSC-PSOE guanya a la comarca amb el 26,67% dels vots (118.375), mentre que ERC-Sobiranistes (18,16%) i ECP-Guanyem El Canvi (17,79%) se situen en…
349

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix