Catalan English Spanish

Foment construirà una nova terminal satèl·lit a la T-1

Les obres s’iniciaran a partir del 2022 i té com a objectiu impulsar els vols intercontinentals

El Ministeri de Foment construirà a partir del 2022 el nou edifici satèl·lit de la Terminal 1 de l’Aeroport de Barcelona-el Prat per impulsar els vols intercontinentals. El ministre Íñigo de la Serna ho ha anunciat aquest dilluns durant la presentació del Pla Director pel període 2017-2026. Segons De la Serna, es preveu una inversió de gairebé 200 milions d’euros per a aquesta nova ala, que inclourà 17 passarel·les per a grans aeronaus, mentre s’invertiran 255 milions d’euros per connectar aquesta zona amb les instal·lacions actuals de la T-1. “Volem facilitar les connexions a les companyies aèries a través d’un HUB eficient que resulti positiu per aquesta regió”, ha destacat De la Serna. En conjunt, el Pla Director presentat avui pel ministre preveu 1.900 milions d’euros per als aeroports del Prat i Girona fins al 2026.

800px Airport Barcelona Terminal 1 003

Del conjunt de diners que Foment preveu invertir als aeroports del Prat i Girona, 521 MEUR corresponen a les instal·lacions de Barcelona fins l’any 2021 i 690 MEUR són els que s’hi invertiran fins el 2026 (imports sense IVA). La resta, 383 milions d’euros, són els diners destinats a l’aeroport gironí, que De la Serna ha reiterat que vol convertir en la “quarta pista” de l’aeroport del Prat.

Més passatgers

De cara al 2026, el ministre de Foment ha assegurat que les previsions per a l’Aeroport de Barcelona-el Prat és assolir els 70 milions de passatgers, ampliant els 55 milions actuals. Per aquest motiu, De la Serna ha recordat que els plans de creixement del Prat del 2017 fins al 2021, ja presentats anteriorment, preveuen remodelar el dic sud, millorar el funcionament de la T-1 i millorar els sistemes de càrrega.

barcelona spain aeroport del prat baggage claim airport arrivals luggage AE6B67

Al mateix temps, durant la primera meitat del Pla Director, Foment també treballa en la millora de les connexions amb el servei de Rodalies, on es contempla una inversió de 400 milions d’euros. “Treballem per apropar la T-1 amb el centre de Barcelona en 20 minuts”, ha recordat De la Serna, remarcant que la voluntat és unir les dues terminals, també, amb la línia R2 de Rodalies.

Sense calendaris

A partir del 2022 i fins al 2026, la segona part del Pla Director posa fil a l’agulla sobre el nou edifici satèl·lit de la T-1, anunciat anteriorment però mai abans concretat. Si bé el ministre no ha detallat calendaris de construcció, sí que ha assegurat que s’hi invertiran 200 MEUR per donar sortida a l’auge dels vols intercontinentals. Per aquest motiu, es preveu la construcció de 17 passarel·les per a grans aeronaus. Lligat a aquesta inversió, De la Serna ha anunciat una despesa de 255 MEUR més per a les connexions automatitzades per a passatgers i equipatges amb aquest nou edifici satèl·lit, amb l’objectiu de potenciar el Prat com a HUB de connexions internacionals, alhora que també es destinaran 70 MEUR per a una plataforma d’estacionament d’avions.

images

Finalment, a causa de l’increment de passatgers previst, també s’ampliarà l’aparcament de cotxes de la T-1. I és que, segons ha detallat aquest dilluns el ministre, els vols intercontinentals operats des del Prat han passat de representar un 3% del trànsit aeri de Barcelona durant l’any 2005 a significar un 10% durant aquest darrer 2017. Especialment, ha apuntat De la Serna, han crescut els vols cap a Amèrica del Nord i Llatinoamèrica, amb un creixement del 30% i un 74%, respectivament. “Hi ha raons per a ser optimistes”, ha conclòs el ministre.

D’altra banda, Íñigo de la Serna ha avançat tímidament la voluntat d’afrontar el desenvolupament immobiliari de l’àmbit de l’aeroport. Tot i que ha emplaçat a una propera visita a Barcelona a curt termini, el ministre ha dit que la primera fase d’aquest pla afrontarà qüestions logístiques i de desenvolupament hoteler, mentre que en una segona fase es fomentarà la implantació d’empreses per a “construir un pol logístic i empresarial de primer ordre vinculat al comerç digital.”

Redacció / Fotos: Arxiu

Entrevistes

Antoni Poveda, primer secretari del PSC al baix Llobregat

Poveda: “És un error traslladar la crisi que viu Catalunya als ajuntaments”

El primer secretari del PSC al Baix Llobregat manifesta que el partit socialista “és l'únic partit que, no estant en el bloc unionista ni en el bloc…
845

Reportatges

Aquest pla defineix sis eixos d’actuació, 24 objectius i 124 activitats a realitzar-se fins l’any 2021

Sanitat presenta el seu full de ruta per al Baix Llobregat

Recull les principals actuacions a realitzar en els propers quatre anys per millorar l’atenció de la població
152

Fotonotícies

Opinió

Zona lector

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix