ERC vol preservar el caràcter industrial del Polígon Industrial Centre

Els republicans viladecanencs presenten al·legacions al segon projecte de reforma i celebren que l’equip de govern hagi replantejat les seves intencions inicials després de l’ampli rebuig generat a la primera proposta de finals de 2015

El grup municipal d’ERC-AM a Viladecans ha presentat aquesta setmana al registre de l’Ajuntament un document amb les al·legacions al projecte de reforma del Polígon Industrial Centre que promou l’equip de govern (PSC+ICV). Es tracta del segon intent després de l’ampli rebuig generat a la primera proposta aprovada a finals de 2015. El nou planejament recull les conclusions de la comissió de treball integrada pels actors afectats, els agents socials i els representants polítics que s’ha reunit entre els mesos de juny i setembre.

ERC recorda que la primera modificació puntual del Pla General plantejada pel govern local enderrocava les cases històriques de la banda mar a l'avinguda Generalitat. La reestructuració preveia a més habitatges de fins a 10 plantes davant de la plaça de la Vila i a la façana de la carretera de la Vila, modificava usos industrials, dividia el polígon en diversos àmbits o usos desfigurant el seu caràcter industrial, i impedia el trànsit de camions d’alt tonatge, entre d’altres efectes negatius.  

Tal com ha assegurat la portaveu dels republicans a l’Ajuntament, Bàrbara Lligadas, “a la pràctica la primera proposta urbanística aprovada a finals de 2015 pel Ple municipal amb els vots a favor del PSC, ICV i PP representava un torpede a la línia de flotació per a les petites i mitjanes empreses instal·lades al Polígon Centre de Viladecans, posant en perill els 2.500 llocs de treball tal com ha denunciat en múltiples ocasions la Plataforma en Defensa del Polígon Centre.”

El grup d’ERC va estudiar a fons el projecte i el va difondre àmpliament entre els principals afectats durant els primers mesos de 2016, principalment als veïns de les cases de l’avinguda Generalitat i als empresaris del polígon. Gràcies a la pressió dels republicans es va ampliar el període d’informació pública per presentar al·legacions en diverses ocasions, ja que inicialment només es contemplava un mes coincidint amb les vacances de Nadal. La Plataforma va organitzar una cadena humana per protestar contra les intencions de l’Ajuntament i ERC va presentar diverses mocions al Ple per intentar modificar el projecte i crear una comissió de treball que no va prosperar pels vots en contra dels mateixos grups que varen aprovar la primera aprovació inicial.

ERC va  aconseguir salvar les cases afectades de l’avinguda Generalitat per mitjà d’una moció aprovada per unanimitat a principis de 2016. Mesos més tard es va aprovar finalment la constitució d’una comissió de treball que ha permès arribar fins aquí. Lligadas ha valorat que “entre tots els integrants s’ha aconseguit que l'equip de govern obri els ulls i modifiqui el projecte. Els àmbits afectats només engloben ara la zona del nou traçat de l’avinguda de la Generalitat i l’avinguda del Segle XXI en lloc de tot el polígon com succeïa abans, i les alçades dels edificis s’han rebaixat a 6 plantes excepte a la cantonada del nou tram de l’avinguda del Segle XXI amb la carretera de la Vila”. “En qualsevol cas”, ha afegit, “encara hi ha camí per recórrer en la millora del projecte.”

Principals objeccions

Tot i els avenços aconseguits, ERC considera que encara hi ha diversos fronts a millorar i així ho ha fet constar en el seu document d’al·legacions:

  • Regulació dels usos industrials: es demana l’eliminació d’un apartat del document 6.3 Sol Urbà quan diu “A la zona 22apic1 es podran delimitar plans de millora urbana amb els objectius que reconeix el PGM en les zones qualificades de 22a”, ja que representa una porta oberta a recuperar el desenvolupament urbanístic previst en el primer projecte de reforma, àmpliament contestat.
  • Introducció de noves tipologies i usos: abans de plantejar una modificació del Pla General cal promoure actuacions de manteniment del Polígon Centre. Cal evitar la introducció de noves tipologies i usos que desvirtuïn l’activitat industrial.
  • Integració viària: la xarxa viària que dóna servei al polígon -amb trànsit de camions d’alt tonatge- difícilment serà compatible amb la circulació de vianants i la xarxa urbana. Les naus han d’estar ben comunicades amb el port, l’aeroport i les grans vies més que amb el nucli urbà de Viladecans.
  • Espai públic: qualsevol remodelació s’ha de promoure amb processos de participació ciutadana o dels propis afectats. Cal apoderar a la ciutadania i plantejar diferents opcions: per exemple davant la futura remodelació de la plaça Europa.

Redacció / Foto: ERC-Viladecans

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Torna el SuperMes, un abril ple de propostes i descomptes

Activitats turístiques arreu de la comarca del Baix Llobregat amb preus reduïts per a compartir temps en família
187

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix