La neteja continua en segon lloc, però l’accés a l’habitatge salta del vuitè al tercer lloc
La Diputació de Barcelona ha publicat els resultats complets de la segona edició del DIBAròmetre, que inclou més de 35.000 enquestes a la ciutadania dels 310 municipis de la província de Barcelona, excloent la ciutat de Barcelona.
La inseguretat continua sent el principal problema que perceben els veïns de la demarcació de Barcelona, segons una enquesta publicada aquest dijous per la Diputació. El 18,5% dels residents la situen com a neguit més important, un percentatge similar a l’estudi que es va fer entre el 2020 i el 2022 (17,7%). La neteja continua en segon lloc (10,4%), però l’accés a l’habitatge salta del vuitè al tercer lloc, sent el principal problema pel 6,7% de les persones (+3,1 punts). La gestió política i municipal baixa al quart lloc, i la immigració puja del setè al cinquè lloc, creixent dos punts fins al 5,8%. La mostra de la Diputació també reflecteix que només un 7,7% de la ciutadania sap de l’existència del propi ens supramunicipal.
Malgrat que la inseguretat ciutadana continua en primer lloc en la llista de maldecaps de la ciutadania, l’habitatge i la immigració són els que més pugen. Per sota d’aquest últim, se situen el manteniment de carrers (4,8%), l’incivisme o manca d’educació (4,1%) i la circulació (4%), així com el transport públic (3,8%) o l’aparcament (3%).
Imatge i gestió
Els principals resultats posen en relleu que es manté estable la percepció de la ciutadania sobre les preguntes associades a la imatge i gestió del municipi, tot i que incrementen entre un 2% i un 3% les mencions dels problemes associats a la immigració. Pel que fa a les noves preguntes d’aquesta edició, el 33% de la ciutadania considera que la situació econòmica del seu municipi ha empitjorat enfront del 31% que creu que ha millorat. D’altra banda, en la situació econòmica personal hi ha equilibri, ja que un 32% creu que ha empitjorat mentre que un 32% afirma que ha millorat.
El DIBAròmetre és un projecte inèdit en el nostre entorn que té com a objectiu copsar la percepció de la ciutadania de la província de Barcelona en relació amb el seu municipi i els serveis que ofereix el seu ajuntament. Així mateix, la finalitat de l’estudi també és conèixer les opinions sobre l’impuls del bon govern, la participació ciutadana, la transparència o la tramitació electrònica, entre d’altres. D’aquesta forma, la Diputació persegueix contribuir a millorar la presa de decisions tant de la Diputació de Barcelona com dels mateixos ens locals.
Redacció / Fotos: Arxiu