L’aplicació permet fer tràmits en línia i acosta l'organització a la ciutadania
Enmig del context de pandèmia per la COVID-19, en què el sistema de salut busca nous mecanismes per donar resposta a la situació actual, el Parc Sanitari Sant Joan de Déu treballa en la implementació de processos digitals per millorar l’accessibilitat dels usuaris i els professionals del centre, mitjançant noves fórmules d’interacció, en línia amb l’estratègia digital impulsada pel departament de Salut.
En aquest escenari surt a la llum l’aplicació mòbil del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, coincidint també amb l’inici de l’anomenada nova normalitat, en la qual la societat haurà de conviure amb la COVID-19 fins que es trobi una vacuna per pal·liar la malaltia.
Un impuls a l’atenció telemàtica
A banda de poder accedir al directori de centres del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, consultar els temps d’espera a urgències o els esdeveniments i notícies de l’organització; l’aplicació permetrà que els pacients puguin fer tràmits en línia, com ara sol·licitar informes mèdics, la història clínica o el resultat de proves; informar-se sobre les proves que tenen programades o consultar la llista d’espera per a intervencions quirúrgiques.
A més, els pacients poden realitzar ara totes aquestes gestions al web del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, on s’ha habilitat la pàgina “Tràmits en línia”, dins la secció Oficina d’Atenció a l’Usuari.
D’altra banda, l’app ofereix la possibilitat que els usuaris facin consultes i tràmits a través de La Meva Salut, sempre que estiguin donats d’alta d’aquest servei del CatSalut, un espai digital personal que inclou la informació generada arran de l’atenció sanitària rebuda en algun dels centres assistencials públics.
L’App Parc Sanitari SJD també serà una eina per als professionals de l’organització, amb què podran consultar informació interna, com ara el correu personal o accedir al directori telefònic, entre altres, però també disposaran d’accessos específics en funció del seu lloc de treball.
Totes aquestes funcionalitats estaran en contínua revisió i evolució, i són una forma embrionària del que podria acabar esdevenint un futur portal dedicat a la gestió de pacients. A més, l’app està configurada amb l’objectiu d’actuar com a porta d’entrada per a la resta d’aplicacions ja creades o en procés de creació. En aquesta línia, cal destacar que ja estan en cartera noves aplicacions que s’implementaran pròximament i que acostaran el centre a la ciutadania.
Descàrrega a través d’enllaç o codi QR
L’aplicació no està a les plataformes Apple Store ni Google Play, sinó que s’ha de descarregar mitjançant l’enllaç https://app.pssjd.org/ o amb aquest codi QR (també disponible a la pàgina principal del web del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, https://www.pssjd.org/). Un cop s’obre l’aplicació amb el dispositiu mòbil, apareix la icona d’una campana a la part superior de la pantalla, que inclou un avís amb les indicacions corresponents per poder completar la instal·lació.
La posada en marxa d’aquesta aplicació suposa fer un pas endavant, amb l’ampli ventall de possibilitats que ofereix la tecnologia, per acompanyar i garantir l’accés dels ciutadans a tràmits en línia, sempre sota uns estrictes paràmetres de seguretat pel que fa a la gestió de les dades.
Redacció / Fotos: Parc Sanitari Sant Joan de Déu