Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor donen resposta a les consultes i reclamacions dels ciutadans i també atén consultes que es trameten telemàticament mitjançat la Bústia del Consumidor.
Viure en un municipi on no hi hagi un servei municipal de consum no és cap entrebanc per conèixer i exercir els drets com a consumidor gràcies a les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest mes de novembre els consumidors d’un centenar de municipis de la demarcació podran presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament.
Sant Esteve Sesrovires va ser ahir la primera localitat baixllobregatina en visitar. En les pròximes setmanes seran Santa Coloma de Cervelló (19/11), Corbera de Llobregat (21/11), Begues (24/11), Torrelles de Llobregat (25/11) i Cervelló (26/11).
Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) de Salut Pública i Consum d'aquesta corporació. El seu equip tècnic dóna resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament, de manera presencial, els ciutadans, i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei. El servei de l'OPIC està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets.
Redacció / Foto: Diba