El tram Castellbisbal-Martorell avança amb l’obertura del túnel

La següent fase comprèn l'ampliació en 29 metres de la secció d'una de les obertures del viaducte ferroviari sobre el riu Llobregat, situat a la sortida de l'estació de Martorell, que permetrà la circulació en triple via

Adif ha reobert al trànsit de viatgers i mercaderies avui 3 de febrer el túnel de Castellbisbal (868 m), una vegada finalitzada una nova fase de les actuacions per a la seva adaptació a l'ample estàndard. Avança, així, en el tram Castellbisbal-Martorell, conegut com La Porta a Europa i un dels nodes ferroviaris més complexos de la xarxa, clau en el desenvolupament del Corredor Mediterrani a Catalunya.

Què s’ha fet?

En la fase completada, s'ha realitzat el desmuntatge de totes les instal·lacions (via, catenària, etc.) i sanejat el túnel (16.000 m² de superfície); s'han excavat 24.150 m³ i s'han recrescut les parets laterals del túnel. A més, s'han executat 13.400 metres de bolons per a la contenció de les parets laterals en la fase d'excavació i s'han injectat 2.340 m³ de formigó projectat i s'han usat 45.000 kg d'acer per a estructures de formigó armat.

Túnel Castellbisbal 2

Així mateix, s'han instal·lat 518.400 kg de carril, 6.870 travesses per a ample mixt (incloses les destinades a la via en placa a l'interior del túnel) i 14.175 t de balast. A més, s'han realitzat 83 soldadures aluminotèrmiques i instal·lat 2 aparells de via per a ample mixt, 1.736 m de catenària rígida, 2.584 m de catenària flexible, 3.832 m de cablejat de baixa tensió, 88 lluminàries d'emergència en túnel i 68 senyals d'evacuació. El tram compta amb un sistema d'auscultació automatitzat, amb monitoratge i reporti en temps real.

Trànsit en ample estàndard i reforç de la fiabilitat

Les actuacions que s'executen en aquest tram faran possible enllaçar en ample estàndard la infraestructura entre el Nus de Castellbisbal i la frontera francesa amb els trajectes entre el Nus de Vila-seca, Sant Vicenç de Calders i Martorell; així com amb altres actuacions en marxa en les Comunitats Autònomes per les quals discorre el Corredor. La renovació dels elements de la infraestructura reforçarà també la fiabilitat de les instal·lacions.

Túnel Castellbisbal 4

La següent fase comprèn l'ampliació en 29 metres de la secció d'una de les obertures del viaducte ferroviari sobre el riu Llobregat, situat a la sortida de l'estació de Martorell, que permetrà la circulació en triple via, tant en el túnel de Castellbisbal com en el ramal de Costablanca. Fins que aquesta actuació es completi, a la primavera, se circularà per una de les dues vies pel túnel de Castellbisbal, així com el trajecte entre Castellbisbal i Martorell.

Redacció / Fotos: Adif

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix