La nova estació de tren de Sant Feliu costarà 17,7 milions d’euros

L'actuació inclou l'accés integrat a peu de carrer i un vestíbul en la planta intermèdia i el nivell d'andanes. A més, reservarà espais per a posar en valor el patrimoni ferroviari de la ciutat

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat per 17,7 milions d'euros (IVA inclòs) la construcció de la nova estació de Sant Feliu de Llobregat, una de les actuacions més rellevants del pla Transformem Rodalies. La nova estació formarà un conjunt amb el tram soterrat i la urbanització en superfície. A més, promourà nous esquemes d'explotació de la xarxa ferroviària de proximitat a l'entorn de Barcelona i la seva àrea metropolitana. La integració del ferrocarril en el nucli urbà de Sant Feliu, que executa el Ministeri a través d'Adif, constitueix una de les obres ferroviàries i urbanístiques més rellevants de la transformació de la xarxa ferroviària de proximitat en l'àrea metropolitana de Barcelona, que crearà una infraestructura plenament permeable, moderna, segura, inclusiva i sostenible.

stacio tren

Amb un pressupost total de més de 120 milions d'euros (IVA inclòs), la integració del ferrocarril inclou el soterrament parcial de les vies, actuacions complementàries com la construcció de la nova estació i diverses instal·lacions ferroviàries i materialitzarà la permeabilitat de la infraestructura ferroviària de la línia Sant Vicenç de Calders-Vilafranca-L'Hospitalet de Llobregat entre els dos sectors de la trama urbana, creant nous espais ciutadans.

Amb les obres executades fins al moment, ja s'han incrementat les condicions de seguretat per als veïns i l'explotació ferroviària, en haver-se eliminat l'antic passo a nivell del punt quilomètric 88,906, situat en una zona amb una elevada densitat de trànsit rodat i de vianants. Les obres de la nova estació de Sant Feliu de Llobregat comptaran amb finançament dels fons NextGenerationEU de la Unió Europea, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

sot sfll 5

Estació de futur

El projecte de la nova estació comprèn un accés integrat a peu de carrer i un vestíbul en la planta intermèdia i el nivell d'andanes, reservant espais per a posar en valor el patrimoni ferroviari de la ciutat.

Les principals actuacions incloses en el projecte són:

  • Construcció d'un nou edifici d'accés, amb la planta a nivell de carrer, que es connecta amb l'entorn urbà. Disposarà d'un local comercial i, en aquesta planta, s'allotjarà el principal nucli de comunicació amb els nivells inferiors subterranis, que constarà d'ascensor, escala fixa i dues escales mecàniques.
 
  • Condicionament de la planta intermèdia, que funcionarà com a vestíbul principal de l'estació, que inclourà els torns d'accés i l'oficina d'atenció al client. Configurat com un espai diàfan, a banda i banda del vestíbul es trobaran dos nuclis de comunicació vertical cap a les andanes amb una escala fixa, una escala mecànica i un ascensor.
 
  • Condicionament del nivell d'andanes: cadascun d'ells comptarà amb un nucli de comunicació cap al vestíbul de la planta intermèdia, zones destinades a l'espera de viatgers i àrees tècniques. Es disposarà de 2 andanes i en tots dos extrems de cada andana es localitzaran nuclis d'evacuació amb una escala fixa especialment protegida.
 
  • La proposada per a la urbanització de l'entorn de l'estació planteja com a base d'accés la per als vianants i ciclista. Per a això, es facilitarà l'arribada del transport públic a la Plaça de l’Estació. La urbanització contemplarà la instal·lació d'una marquesina amb panells fotovoltaics.
 
  • Preservació de la memòria de l'estació original, que serà demolida conforme es va acordar amb l'ajuntament de Sant Feliu de Llobregat. En el nivell intermedi i en el d'andanes es col·locaran vinils d'imatges històriques de l'estació i elements recuperats de l'antiga instal·lació.

Avanços en les obres d'integració

Entre els avanços del projecte d'integració, destaca l'excavació en mina (sota terra) del tram soterrat, iniciada a l'octubre. Fins a la data, s'han perforat 71 mestres dels de 654 metres d'aquest sector. La resta dels gairebé dos quilòmetres del traçat integrat es realitza mitjançant pantalles, sobre les quals posteriorment es construeix la llosa de cobertura, de les quals ja s'han executat més de 850 m. En aquest àmbit, destaca el tram final, situat a la frontera amb el municipi de Sant Joan Despí, en el qual ja han conclòs totes les pantalles i es realitza l'última llosa superior, al costat de la riera de Pahissa.

Redacció / Fotos: MITMA

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

La Fira de Cornellà tornarà a aplegar el món del busseig

Durant tres dies, del 23 al 25 de febrer, s’oferirà al visitant una àmplia superfície expositiva en què podrà trobar les darreres novetats del…
361

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix