Arrenquen les obres del nou carril bus de la B-23

Enllaçarà Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona, i també abasta els termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, acompanyat del conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha encapçalat aquest matí l’acte d’inici d’obres del nou carril bus de la B-23, entre Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona. Aquesta nova inversió, que ascendeix a 17,6 milions d’euros, suposarà una reducció en quinze minuts del trajecte i beneficiarà a quatre milions d’usuaris.

Fr 7mUxXsAE8Ppq

El nostre objectiu com a Govern és aconseguir un transport públic més eficient, més ràpid i més sostenible”, ha dit el cap del Govern durant l’acte, que “faci la vida molt més fàcil als ciutadans, i que contribueixi a reduir els nivells de contaminació que afecten la salut de les persones”. Per a Aragonès, aconseguir aquesta mobilitat més eficient i sostenbile és un element clau” per garantir tots els drets de la ciutadania com el del treball, l’educació o el medi ambient saludable; per això, “posem en marxa tots els instruments que tenim per potenciar el transport públic, que guanyi eficiència, i ens ajudi amb l’objectiu de reduir un 25% en els pròxims 10 anys la circulació de vehicles privats a l’àrea metropolitana de Barcelona”. El president ha assegurat que l’Executiu està dedicant molts esforços a millorar el transport públic i a fomentar-ne l’ús”, i, en aquesta línia, ha recordat que el Govern “ha ampliat la T-Jove, que es podrà fer servir fins als 30 anys, que iguala el preu a totes les zones tarifàries, i que serà vàlida per a més corones”. “Ens vam comprometre en el Debat de Política General de l’any passat i hem complert”, ha remarcat Aragonès. Passa també, ha dit el president, per l’àmbit ferroviari, on ha recordat que s’han millorat les freqüències dels Ferrocarrils de la Generalitat i s’ha interconnectat les línies de Baix Llobregat i l’Anoia amb l’estació de Gràcia de Barcelona.

foto 3 bRO5Led

thumb 230324 np raquel sanchez b 23 carril bus 002

“Aquest projecte, que té un impacte directe en la vida quotidiana dels ciutadans, és un gran exemple del que podem aconseguir quan treballem junts. La col·laboració entre administracions és fonamental per a garantir l'èxit de qualsevol projecte d'infraestructures important”, ha assegurat la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, durant l'acte d'inici de les obres del carril bus, celebrat al costat del president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès. Avui posem la primera pedra, però no és el primer pas. Venim des de lluny. Un inici que es remunta a 2011. Llavors ja va estar a punt de signar-se un conveni, però per discrepàncies d’ultimísima hora, el text va acabar en un calaix i, malgrat la necessitat, ningú va voler recuperar-lo fins a 2018, quan es va convertir en una prioritat per a aquest Govern. Les bones solucions acaben arribant. S'avança, tarda, però s'avança”, ha relatat Sánchez abans d'incidir en què aquest conveni és un exemple més que Estat i Generalitat “estem arribant a acords sobre les infraestructures que Catalunya necessita.”

foto 1

4 milions de passatgers anuals

La Generalitat i l’Estat van assolir un acord per al finançament d’aquest nou carril bus de la B-23 per part del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per mitjà dels fons Next Generation de la UE. També es va tancar un acord en la darrera Bilateral d’Infraestructures pel traspàs d’aquesta infraestructura que es materialitzarà formalment un cop acabada aquesta obra.

Fr tK 5WAAE 0rI

547 01 perspectiva aerea SBDA 1

En concret, el tram on s’actua té una longitud de 7 quilòmetres, des de la connexió de la B-23 amb l’A-2 i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas. També abasta els termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat. La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de més de 120.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús; hi circulen un alt nombre de línies de bus interurbanes.

Per aquest accés a Barcelona passen diàriament més de 600 expedicions de bus que es veuran beneficiades pel futur carril bus, amb al voltant de quatre milions de passatgers anuals. L’objectiu del nou carril és reduir en fins a quinze minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia.

Captura de pantalla 2023 03 24 a las 13.24.41

Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia del Govern de reduir un 25% en els pròxims 10 anys la circulació de vehicles privats a l’àrea metropolitana de Barcelona mitjançant la millora de la competitivitat del transport públic. A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes. Així, contribuirà a la reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle i la millora de la qualitat de l’aire; es calcula que l’actuació permetrà estalviar en emissions 34 tones de CO2 anuals.

L’obra consistirà en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l’espai de la mitjana i dels vorals de la B-23. El carril tindrà 3,5 m d’amplada i se situarà a l’esquerra dels carrils de circulació actuals sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació existents –que són 2 o 3, segons el tram—i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.

Captura de pantalla 2023 03 24 a las 13.24.35

A més de la formació i pavimentació del nou carril i l’adaptació d’algunes estructures, els treballs inclouran el desviament de serveis i les tasques relacionades amb el drenatge, la senyalització i les barreres de seguretat. El termini d’execució de les obres és de 29 mesos. 

Redacció / Fotos: Generalitat-Mitma

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

El càlcul del salari de referència, com en les edicions anteriors, s'ha efectuat per a tres àmbits territorials

El salari de referència metropolità és de 1.516 euros mensuals

Les despeses relacionades amb l'habitatge (lloguer o hipoteca i factures) s'enduen el 45% del pressupost de necessitats bàsiques, mentre que el 43%…
150

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix