Pretén conscienciar a la ciutadania sobre els beneficis socials, econòmics, ambientals o alimentaris que representen el consum dels bens conreats i produïts a Collserola
El Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola ha posat en marxa la nova campanya '110 km2 de rebost', per visibilitzar i reconèixer la feina de la petita i mitjana pagesia de Collserola. L'acció està impulsada des del projecte ‘Alimentem Collserola’', i pretén conscienciar a la ciutadania sobre els beneficis socials, econòmics, ambientals o alimentaris que representen el consum dels bens conreats i produïts a Collserola.
La campanya posa l'accent en el paper de Collserola com a 'rebost' mediterrani de més de 100 quilòmetres quadrats, i les possibilitats que aquest entorn i els seus productes brinden per fer la transició a un sistema agroalimentari més sostenible. Un dels objectius de '110 km2 de rebost' és sensibilitzar a la població sobre l'impacte negatiu, a nivell social i mediambiental, del consum de productes importats de països de l'anomenat 'Sud Global', com soja del Brasil, fruita del Perú o sucre de l’Índia. Segons 'Alimentem Collserola', aquest canvi d'hàbits contribueixen al desenvolupament de l'economia local i a posar fi amb la precarització laboral en favor de l'enfortiment de la pagesia.
'Alimentem Collserola' és un projecte impulsat pel Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola i els ajuntaments de Sant Feliu de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Barcelona, Sant Just Desvern i Cerdanyola del Vallès, amb la col·laboració de la cooperativa Arran de Terra.
Redacció / Fotos: Arxiu