“La despesa extraordinària de 244 milions d'euros relacionada amb les mesures de reestructuració ha impedit un resultat positiu”, segons l’empresa automobilística
Seat va tenir en el primer semestre una pèrdua operativa de 97 milions d'euros, un 273% més elevada que fa un any, per una despesa extraordinària pel pla de suspensió de contractes fins al 2026 acordat en el seu nou conveni col·lectiu.
L’empresa ha informat aquest dijous que sense aquesta despesa extraordinària el resultat operatiu hagués estat de 147 milions d'euros i que 'd'aquesta manera es ”manté la tendència positiva iniciada en el primer trimestre de l'any gràcies a l'optimització de la gestió dels ingressos, incloent-hi el creixement de Cupra i la millora en el mix de models”. “La despesa extraordinària de 244 milions d'euros relacionada amb les mesures de reestructuració ha impedit un resultat positiu”, segons Seat.
Precisament aquesta setmana Seat i els sindicats majoritaris (UGT i CCOO) han signat el nou conveni de la companyia, que preveu sortides voluntàries per 1.330 treballadors que compleixin els 61 anys en el període de vigència del conveni.
El volum de negoci de Seat va disminuir en el primer semestre fins a 5.377 milions d'euros, un 4,9% menys que un any abans, però en el segon trimestre va créixer a 2.973 milions d'euros, un 6% més. “A pesar que reptes com l'escassetat mundial de semiconductors i la guerra a Ucraïna generen una enorme pressió sobre el nostre negoci, hem obtingut un benefici operatiu de 147 milions d'euros abans de despeses extraordinàries”, va dir el president de Seat, Wayne Griffiths. “Cupra ha mantingut el rendiment positiu i ha estat el principal motor del nostre èxit, ja que ens ha permès millorar la rendibilitat de les nostres vendes”, va afegir. Els lliuraments van caure un 27,4% en el primer semestre a causa de l'escassetat global de semiconductors, però Cupra manté l'èxit. Els lliuraments de Cupra van arribar en el primer semestre a 68.400 unitats, un 79,1% més que en el primer semestre del 2021, i van contribuir positivament al benefici operatiu de l'empresa. La demanda del Cupra Formentor supera totes les expectatives i s'ha convertit en el model més venut de la companyia, amb més de 50.000 unitats lliurades en la primera meitat de l'any.
Seat considera que 2022 és l'any del canvi i que l'empresa està en el camí correcte cap a la rendibilitat. “Tenim les bases per aconseguir una rendibilitat sostenible en els propers anys”, considera Griffiths.
Gestió d’ingressos
Ara, Seat se centra encara més en la gestió d'ingressos, així com en estructures de costos i eficiències, que construiran una estructura financera més sòlida i sostenible en el temps. “La situació de subministrament de semiconductors està millorant gradualment, però seguirà sent volàtil i tibant durant la segona meitat de l'any”, va afegir Seat.
L'increment dels preus de les matèries primeres i de l'energia també té un impacte negatiu en el resultat. Però la demanda dels clients dels models Seat i Cupra és molt fort.
El vicepresident executiu de Finances i Tecnologia de la Informació, David Powels, va afegir que les xifres del primer semestre demostren que estan “en el camí correcte a la rendibilitat”. “Estem plenament centrats a preparar-nos per als reptes de l'electrificació per a la indústria de l'automòbil, implementant eficiències de costos i construint una estructura financera més sòlida i sostenible”, va afirmar Powels.
Redacció / Fotos: Arxiu-Seat