La direcció de l’empresa va acceptar que tots els treballadors poguessin entrar en el pla al mes següent de complir els 61 anys, amb independència de la tasca que realitzin
La direcció i els sindicats de Seat van apropar recentment posicions respecte al pla de prejubilacions que proposa l'empresa per fer front a l'excedent de llocs de treball que suposa el cotxe elèctric, i s'ha obert la possibilitat que s'hi acullin fins a 1.330 treballadors.
En l'última reunió de negociació del nou conveni col·lectiu, la direcció va acceptar que tots els treballadors poguessin entrar en el pla al mes següent de complir els 61 anys, amb independència de la tasca que realitzin, segons han explicat aquest dilluns CCOO i la UGT i va confirmar Seat. Així, els treballadors directes que podrien optar pel pla de jubilacions durant el període 2022-226 arribarien a 590, i els indirectes, a 740, la qual cosa suma un total de 1.330, en funció de les estimacions realitzades pels sindicats.
Aquests 1.330 treballadors que podrien prejubilar-se són 200 més de les 1.130 sortides plantejades per l'empresa en la reunió anterior del conveni, ja que solament s'acceptava l'entrada en el pla a partir dels 62 anys per als empleats que no són de l'àrea de producció.
Amb aquestes sortides, l'empresa intenta buscar una manera de reduir la plantilla de manera no traumàtica després de xifrar en fins a 2.800 llocs de treball l'excedent que suposa la fabricació de cotxes elèctrics.
D'altra banda, les dues centrals asseguren que Seat ha acceptat abonar un complement mensual fins a complir els 65 anys equivalent al 70% del sou, les primes i el plus d'equip, a més de tota l'antiguitat.
Per la seva banda, la companyia automobilística va afirmar que tant l'edat per unir-se a aquest programa com les condicions econòmiques del mateix “estaran supeditades a l'acceptació de les altres mesures plantejades durant la negociació i que formaran part de l'acord final del nou conveni”, com són la proposta de revisió salarial i el plantejament del nou sistema de vacances. D'aquesta manera, la direcció vincula el pla de sortides no traumàtic a la vigència del XX Conveni, que expirarà el 31 de desembre del 2026.
Seat va subratllar que el programa de suspensió de contractes “ajudaria a minimitzar l'excedent de personal i a fer front als reptes de l'electrificació i adaptar l'organització per convertir-nos en una companyia més àgil i eficient.”
Redacció / Fotos: Aj. Martorell-Arxiu