La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), SEAT i el Volkswagen Group Innovation de Wolfsburg desenvolupen algorismes per optimitzar motors i bateries dels vehicles elèctrics
Seat manté l'ús de la mascareta als espais interiors de les fàbriques tot i la publicació aquest dimecres del reial decret que n'estableix la fi de la seva obligatorietat. Segons ha informat Catalunya Ràdio, els serveis de prevenció laboral de l'automobilística consideren que l'espai que tenen els treballadors a les línies de producció és "insuficient". La companyia assegura que la decisió s'ha pres "de forma consensuada" per garantir la salut dels empleats i afegeix que replantejarà la decisió en funció de com evolucioni la pandèmia al país.
No obstant això, la mascareta deixarà de ser obligatòria als espais exteriors de les instal·lacions sempre que es pugui mantenir la distància de seguretat entre persones de més de dos metres.
Algoritmes pels motors i bateries dels vehicles elèctrics
D’altra banda, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), SEAT i el Volkswagen Group Innovation de Wolfsburg (Alemanya) estan desenvolupant algoritmes amb Intel·ligència Artificial per millorar l'eficiència i el rendiment dels motors i bateries dels vehicles elèctrics a través de millorar la seva gestió tèrmica.
La recerca, liderada per la UPC a través de l'inLab FIB de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB), rep el nom del 'Predictive eBoost' i treballa amb variables com la trajectòria del vehicle, el pendent de la via o la velocitat de circulació, per decidir quan activar la refrigeració de la bateria i poder millorar les estratègies actuals.
Redacció / Fotos: Arxiu