L’empresa té com a objectiu de recuperar part dels cotxes deixats de fabricar des de principi d’any per la falta de subministraments
Seat va plantejar ahir als sindicats la necessitat d'aplicar el corredor de vacances en el mes d'agost i treballar quatre setmanes a dos torns en la Línia 2 (la del León i el Formentor) amb l'objectiu de recuperar part dels cotxes deixats de fabricar des de principi d’any per la falta de subministraments. La proposta es negociarà amb els representants sindicals en els propers dies, han assenyalat fonts de la companyia.
No obstant això, en un comunicat conjunt, els dos sindicats majoritaris de Seat, CCOO i la UGT, han assenyalat que no veuen bé aquesta mesura, ja que “la incertesa radical de l'actual context no garanteix que es pugui treballar”. Segons la seva opinió, “s'estaria demanant un sacrifici a la plantilla sense cap sentit”. En aquesta línia, els sindicats han instat la direcció a plantejar alternatives i “avanços clars” en la negociació del conveni col·lectiu en la reunió prevista la setmana que ve.
De moment, la part social rebutja “de manera contundent” la bateria de mesures presentada per l'empresa perquè, segons la seva opinió, la majoria d'elles “no tenen l'objectiu d'abordar el procés de transformació de l'empresa garantint la viabilitat dels cinc centres, la viabilitat de la companyia i l'estabilitat de l'ocupació i de les seves condicions.”
CCOO i la UGT asseguren que estan intentant acordar amb la CGT una plataforma unitària i la celebració d'una votació vinculant per “donar l'última paraula a la plantilla”, a més d'acordar possibles mesures de mobilització.
En la reunió del conveni de la setmana passada, Seat va plantejar augmentar la jornada individual del col·lectiu vinculat a la producció de 214 a 216 dies i una sèrie de mesures de flexibilitat en períodes vacacionals per als empleats de producció.
Acord per un nou ERTO
En paral·lel, la direcció i els sindicats van arribar a un acord sobre el nou ERTO per causes organitzatives i productives, que substitueix l'anterior, solament pensat per fer front a la falta de xips, que deixa d'estar en vigor a partir d’avui.
Aquest nou ERTO, que amplia les causes que permetran paralitzar l'activitat -com problemes de transport o de subministrament des de la Xina per la covid- preveu un màxim de 40 dies d'aturada i 360 empleats en situació d'atur temporal de forma diària en el període de l'abril al juny del 2022.
Des de Seat han assegurat que la planta de Martorell treballa amb els torns i el volum previst i, de moment, no ha hagut de cancel·lar torns o reduir la producció per aquests motius.
Redacció / Fotos: Arxiu-Aj. Martorell