El Grup Volkswagen situa la planta de bateries a terres valencianes

Dels 7.000 milions previstos en inversions per al projecte d’electrificació de les plantes, uns 3.000 correspondrien a la de Martorell on es preveu fabricar 500.000 cotxes elèctrics a l'any a partir del 2025

El Grup Volkswagen situa a Sagunt (València) la gigafactoria de bateries per a cotxes elèctrics que planeja per a Espanya i mobilitzarà més de 7.000 milions d'euros per materialitzar el projecte d'electrificació de les seves plantes a Martorell i Pamplona. El president de Seat, Wayne Griffiths, i el membre del consell d'administració de Volkswagen AG i responsable de tecnologia de Seat, Thomas Schmall, han estat els encarregats de realitzar aquest anunci en la roda de premsa de presentació dels resultats de Seat del 2021.

cq5dam.thumbnail.750.420

Griffiths ha destacat que aquests més de 7.000 milions d'euros en inversions són d'origen privat i que no inclouen les ajudes públiques del PERTE del cotxe elèctric, ja que el consorci alemany desconeix encara quina quantitat rebrà a conseqüència d'un procés que just ara acaba d'arrencar.

“Serà la major inversió industrial mai realitzada a Espanya”, ha assegurat Griffiths, després d'apuntar que en els propers dies o setmanes presentaran la sol·licitud per optar a les ajudes del PERTE del vehicle elèctric.

D'aquests 7.000 milions, el president de Seat ha avançat que uns 3.000 correspondrien a l'electrificació de la planta de Martorell, on preveu fabricar 500.000 cotxes elèctrics a l'any a partir del 2025. 300.000 vehicles més s'assemblaran també a l'altra fàbrica del consorci alemany a Pamplona. “Tots els plans i inversions estan encara subjectes a l'assignació final dels fons del PERTE”, ha assenyalat el directiu de Seat.

Resultats econòmics

D’altra banda, Seat ha presentat els seus resultats econòmics del 2021, un any en el qual la caiguda de la producció a causa de la falta de semiconductors li va provocar pèrdues de 256 milions d'euros, un 32% més que les registrades un any abans, que van arribar als 194 milions d'euros.

IMEMSA SEAT SIEMENS

Griffiths ha emmarcat aquesta dada en el context d'un any “inesperat” per a la companyia, ja que esperava recuperar el camí de la rendibilitat després d'un 2020 difícil per l'impacte de la pandèmia. Malgrat la limitació de la producció, les dues marques de la companyia, Seat i Cupra, van tornar als nivells anteriors a la pandèmia i els lliuraments van créixer més del 10%, de 427.000 a 471.000 cotxes.

Seat va registrar un resultat operatiu negatiu de -371 milions d'euros, enfront dels -418 milions de 2020, i el resultat després d'impostos va ser de -256 milions.

Redacció / Foto: FCP

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix