“El nivell va ser altíssim i l’experiència ha estat extraordinària”, destaca la jove estudiant d’IBE a la Universitat Pompeu Fabra
Des de fa uns anys ha proliferat arreu iniciatives on s’intenta descobrir i ajudar els joves estudiants, d’una forma pedagògica i didàctica, a fer-se un escenari real d'oportunitats laborals per al seu futur professional, basat en la iniciativa, habilitats i el talent. Precisament una d’aquestes iniciatives és la d’Hunger4Innovation, una consultora d’innovació especialitzada en la resolució de repte d’empreses líders a través de la Generació Z.
Núria Mayo, una estudiant de tercer d’IBE (International Business Economics) a la Universitat Pompeu Fabra, ha estat la guanyadora d’un dels premis de la setena edició del concurs Hunger4Innovation, un dels més reconeguts a nivell estatal. La gavanenca, que formava equip amb altres quatre estudiants de la mateixa universitat -les olotines Xi Zheng Zhu i Maria Montlló, la barcelonina Inés Campos i la perpetuenca Sònia Vallès- va disposar de vint-i-quatre hores per resoldre el repte plantejat per Suntory, que va consistir a oferir una solució a la pregunta, com es consumiran, compraran i percebran les begudes del futur?.
“La idea d’inscriure’ns en el concurs va ser de casualitat, ja que ho vam trobar a través del web i entre totes vam decidir participar-hi. No sabíem el que ens trobaríem, però al final l’experiència ha estat extraordinària”, explica Mayo.
La pandèmia de la Covid-19, els va obligar, igual que a la resta de participants, concursar de manera virtual amb altres quatre equips que van arribar a la final. “La veritat és que el nivell era altíssim i hi havia molta competència. Vam tenir el suport i la gran sort de la nostra mentora Andrea Amaro, que ens va ajudar molt”, afirma la gavanenca.
A més, la gran compenetració entre totes les integrants de l’equip va ser un altre punt a favor seu: “El cert és que ens escoltem i ens respectem. A més fa molt temps que ens coneixem, un fet que ha permès que tot fos més fàcil”, indica.
Les cinc noies no tenen límits, i ja estan pensant a presentar-se en altres concursos del mateix estil. “Ja tenim previst presentar-nos a la vuitena edició i no descartem altres opcions”, afirma. De moment, però s’han guanyat un merescut viatge a Roma amb els diners que van guanyar amb el premi.
Un pont
El concurs, convocat per Hunger4Innovation, té com a objectiu crear un pont entre estudiants universitaris i empreses per a donar suport als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en Educació de qualitat, treball decent i creixement econòmic. El concurs va pretendre crear un context en el qual posar en contacte a empreses líders en els seus sectors amb estudiants universitaris de primer nivell, perquè puguin interactuar i resoldre tota mena de reptes.
La competició, amb més de quatre-cents estudiants (160 equips) de diferents universitats espanyoles, es va desenvolupar de manera en línia durant vint-i-quatre hores. El concurs va comptar amb la col·laboració de les següents empreses: Cepsa, Tècniques Reunides, Alstom, Suntory, Grup Prilux, Gedesco, Sngular i Grosso Napoletano.
Marçal Fontanals / Fotos: NM