El PERTE apropa el cotxe elèctric de Seat a Martorell

El grup alemany pretén assemblar tres models elèctrics de les marques Cupra, Skoda i Volkswagen, amb una previsió ja anunciada fa mesos d'arribar als 500.000 vehicles a l'any

La publicació al BOE, d’ahir dimarts, de les ajudes incloses al PERTE del vehicle elèctric i connectat aplana el camí perquè Seat fabriqui fins a 900.000 cotxes elèctrics a Martorell i a Navarra a partir del 2025. L'aprovació del PERTE també obre la porta al fet que Volkswagen instal·li a Espanya, en una ubicació encara per decidir, una gigafactoria de bateries per a vehicles elèctrics.

La iniciativa liderada pel grup Volkswagen per impulsar l'electromobilitat a Espanya està més prop de fer-se realitat una vegada que el govern central ha fet públiques les bases per accedir a les ajudes de 2.975 milions d'euros incloses en aquest PERTE, el primer dels grans projectes estratègics que ha dissenyat per canalitzar els fons europeus habilitats per fer front a la crisi derivada de la pandèmia de la Covid.

5824185 perte

Fa unes setmanes, Volkswagen va anunciar el seu pla d'inversions per als propers cinc anys a la Península Ibèrica i, en aquest sentit, va avançar la seva intenció de fabricar vehicles elèctrics compactes a la planta de Seat a Martorell i SUV elèctrics a les instal·lacions de VW a Pamplona. El grup alemany, no obstant això, va deixar clar que “la decisió final” dependria “de les condicions generals i de l'ajuda pública”, en referència al PERTE que tenia previst aprovar el Govern i que ara ha vist la llum.

A Martorell, el grup alemany pretén assemblar tres models elèctrics de les marques Cupra, Skoda i Volkswagen, amb una previsió ja anunciada fa mesos d'arribar als 500.000 vehicles a l'any. Un volum global que arribarà als 900.000 si se sumen les unitats que s'assemblaran a Pamplona.

Precisament, els sindicats de Seat han advertit en els últims dies que els plans del Grup Volkswagen de convertir Martorell en una planta dedicada a vehicles elèctrics petits afectarà l'ocupació perquè sobrarà mà d'obra, per la qual cosa han exigit al govern central que condicioni les ajudes del PERTE al manteniment de la plantilla. I és que el cotxe de combustió exigeix entre 17 i 23 hores de treball per unitat en funció del model, mentre que l'elèctric compacte que es fabricarà a Martorell implicarà entre 12 i 13 hores, gairebé la meitat en alguns casos. Els sindicats, a més, temen que les relacions laborals es puguin tensar si Martorell i Navarra entren en competència en la nova etapa que s'obrirà amb l'electrificació de les seves plantes.

planta seat martorell 181220 2 perte

Amb el Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (PERTE_VEC), el govern central aspira a mobilitzar una inversió privada d'11.900 milions en un sector estratègic per a Espanya, que ja és el segon fabricador europeu de vehicles i el novè mundial.

L'objectiu del govern central és “afavorir l'atracció d'inversions a Espanya i reforçar a tot l'ecosistema d'automoció espanyol del desenvolupament de noves activitats entorn de la cadena de valor industrial del vehicle elèctric i connectat, convertint Espanya en líder d'electromobilitat a nivell europeu.”

Del pressupost de 2.975 milions, 1.425 seran préstecs i 1.550 subvencions. Les concessions es duran a terme en el període 2021-2023, encara que els projectes seran realitzables fins al 30 de setembre del 2025.

Redacció / Fotos: Arxiu-Seat

 

Convocatòria D'assemblea general ordinária del consell esportiu del baix llobregar

Convocatòria D'assemblea general ordinária del consell esportiu del baix llobregar

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Estació Cornellà Centre

Cornellà i Esplugues es quedaran sense Metro més de dos mesos

El servei no estarà disponible des del 25 de juny fins a principis de setembre
4093

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix