L’empresa automobilística posa fi a més de quaranta anys d’història a Catalunya
Nissan va posar el punt final ahir a la producció de vehicles a les plantes de Barcelona amb el muntatge de l’última “pick-up” Navara a la Zona Franca. La producció de l’altre model que actualment s’acoblava en aquesta planta, la furgoneta elèctrica e-NV200, va finalitzar el passat el 9 de desembre. D’aquesta manera, l’automobilística posa fi a més de quaranta anys d’història a Catalunya.
L’empresa va anunciar fa un any i mig que tenia la intenció de tancar les tres plantes que tenia a Catalunya, la de Zona Franca, la de Montcada i Reixac i la de Sant Andreu de la Barca.
Negativa de Great Wall Motors
La fabricació de l’última “pick-up” arriba quan encara no s’ha decidit qui substituirà la multinacional nipona pocs dies després de la negative de la marca xinesa, el candidat preferent per ocupar els terrenys de Barcelona. Així, queda enlaire el destí dels més de 1.500 treballadors que queden per reindustrialitzar, i que aquesta setmana han anat a recollir les cartes d’acomiadament.
Alternatives
Les alternatives per a la planta de la Zona Franca, després de la negativa de la marca xinesa, passen per dividir l’espai disponible entre el hub d’electromobilitat D-Hub, i altres empreses, com podria ser el projecte de manteniment de vehicles blindats militars de Tess Defence i iniciatives logístiques com les que ha presentat Goodman o Merlín Properties juntament amb el Port.
Redacció / Fotos: Nissan-CCOO