Nissan tanca avui una de les seves línies de producció de vehicles

El futur dels treballadors continua sense dilucidar-se a l'espera que s'aclareixi quina serà l'alternativa industrial

Nissan posa fi avui dijous a la producció de vehicles en una de les seves línies de la planta de Zona Franca de Barcelona i tancarà l'altra el proper dia 15 de desembre, mentre el futur dels treballadors continua sense dilucidar-se a l'espera que s'aclareixi quina serà l'alternativa industrial.

Després de més de quaranta-un anys, la multinacional japonesa inicia així l'última etapa de l'operació sortida de Barcelona que va anunciar el maig de 2020, quan hi treballaven unes 3.000 persones, encara que la seva marxa amenaça milers més d'ocupacions indirectes.

nissan

La companyia ha confirmat que aquest dijous és l'últim dia de producció en la Línia 1 de Zona Franca, on es fabrica la furgoneta elèctrica i-NV200, i que està previst que el 15 de desembre es tanqui la línia 2, on es produeix la pick-up Nissan Navara. En aquestes dues línies s'estaven produint ja escasses unitats i, després del tancament definitiu, s'iniciarà la neteja i desmuntatge de les cadenes de muntatge.

1366 2000

Els treballadors que vagin quedant alliberats se n'aniran a casa amb un permís retribuït fins al 31 de desembre, quan es farà efectiva la seva baixa, ja que és la data donada per l'empresa per abandonar les seves instal·lacions a Barcelona: la planta de Zona Franca i els centres de Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca.

FFht KeWUAMekr1

Molt probablement els treballadors de Nissan hauran d'esperar a casa seva la concreció dels plans de reindustrialització dels terrenys en els quals se situen les fàbriques, ja que encara està a l'aire a quins nous usos es destinaran.

Proposta xinesa

La ministra d'Indústria, Reyes Maroto, s'ha mostrat confiada que el proper 17 de desembre, quan es reuneixi la comissió de reindustrialització, el fabricant xinès Great Wall Motors (GWM) hagi donat una resposta positiva a l'última proposta que li han fet les administracions per instal·lar-hi el seu projecte. Malgrat mostrar la seva predisposició per comptar amb el projecte d'aquest fabricant de cotxes elèctrics, Maroto ha insistit que hi ha altres propostes també solvents sobre la taula. L'oferta que s'ha enviat a GWM eleva les ajudes públiques ofertes inicialment i millora les condicions de traspàs dels actius i del lloguer del terreny de la Zona Franca.

Great Wall Motors Dealership Adelaide Australia. 8564589280

Es tracta d'un últim esforç per mantenir la inversió del gegant xinès, que fins ara es veia com el principal aspirant a la reindustrialització, però que està considerant la retirada del procés després de reclamar més ajudes públiques.

A l'espera de la resposta de GWM, la taula analitza altres propostes com la del hub de descarbonització que lidera QEV, que podria ampliar el seu espai a Zona Franca, a més de quedar-se amb Sant Andreu. A la planta de Montcada s'instal·laria, en principi, el fabricant de motocicletes elèctriques Silence.

1366 2000

Els últims dies han aparegut també altres propostes com la del fabricador de tancs Tess Defence, que no agrada a la Generalitat, i la del grup immobiliari Goodman, que planeja reconvertir els terrenys de Nissan en un gran pol logístic i d'oficines que suposaria una inversió de 550 milions.

Redacció / Fotos: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix