CCOO està a favor que s’instal·li la fàbrica de bateries al Baix Llobregat

El sindicat reclama la creació d’una Taula del sector de l’automòbil i de la mobilitat sostenible i connectada

Durant els darrers mesos, s’han generat notícies respecte a una important inversió per a la fabricació de bateries elèctriques al Baix Llobregat. Es parla de la creació d’un consorci publicoprivat participat pel Govern d’Espanya, Seat, Volkswagen i Iberdrola. Diferents ajuntaments, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i d’altres actors s’han manifestat sobre aquesta eventual inversió pel sector de l’automoció.

fabrica baterias coche electrico espana gobierno seat iberdrola

Des de CCOO, com a primera força sindical Baix Llobregat i al sector de la indústria de l’automoció, ha reflexionat entre diferents estructures sindicals i la seva secció sindical a SEAT. El sindicat fa diverses consideracions:

● Aquesta iniciativa, lligada a la capacitat de la recerca i innovació en materials, és estratègica per no perdre el tren de la mobilitat elèctrica.

● Una fàbrica de bateries d’aquestes característiques que pugui combinar recerca, reciclatge (base de l'economia circular), amb el disseny de plataformes per a vehicles elèctrics i producció de components i acoblament de vehicles, convertiria el Baix Llobregat en un dels territoris més industrialitzats d’Europa.

● La instal·lació d’una planta de fabricació de bateries elèctriques a la Zona Nord del Baix Llobregat és clau per convertir Catalunya en centre de referència en tecnologies d’electromobilitat. Permetria impulsar el canvi de model productiu que transformaria el sector de la indústria de l’automoció, encara basada en combustibles fòssils, tot incorporant tecnologia digital, connectivitat aplicada i sostenibilitat ambiental.

● Aquest canvi, que ha d’incorporar amb urgència criteris de sostenibilitat ambiental dins els processos productius, ha de fer-se garantint una transició justa, socialment i mediambiental. Això implica la concertació entre totes les parts per tal de planificar les necessitats formatives, d’orientació laboral, etc., per mantenir i millorar les condicions laborals.

● Esdevé fonamental que les administracions locals, comarcals i el conjunt d’agents socioeconòmics del territori cooperin i facin visible el suport en aquesta aposta i s’articulin totes les mesures per fer-ho possible.

● Les empreses han d’assumir la seva responsabilitat i alhora s’han de trobar els mecanismes d’ajut per tal que el conjunt del teixit productiu, especialment les petites i mitjanes empreses, puguin fer les inversions que demana la fabricació avançada, la robotització i la intel·ligència artificial, mantenint activitat i garantir llocs de treball. La formació jugarà un paper clau per avançar col·lectivament en un model de futur d’oportunitats i ocupació de qualitat amb drets en els processos de redefinició que vindran.

● El Baix Llobregat i el sector ha de continuar profunditzant, reforçant i dinamitzant els diferents espais de diàleg i concertació entre agents econòmics, socials i empreses. És fonamental continuar teixint complicitats per portar al Baix Llobregat projectes de recuperació, transformació i resiliència, emmarcats en el finançament “Next Generation”.

● El model econòmic i social de futur en termes de futur a la comarca del Baix Llobregat, volem tingui una continuïtat històrica amb una concertació que compti amb la participació dels treballadors i treballadores i en l’articulació de mesures d’avaluació i ajustament permanent.

● Les dificultats d’encaix per les dimensions necessàries de la planta de bateries amb el procés de reindustrialització de Nissan a la Zona Franca de Barcelona urgeix la cerca d’alternatives i, en aquest sentit, el Baix Llobregat és el millor emplaçament. Per proximitat, per desenvolupament del parc de proveïdors, per infraestructures, per cultura industrial i per la coexistència d’actors experimentats al territori.

CCOO insisteix en la creació d’una Taula del sector de l’automòbil i de la mobilitat sostenible i connectada, a l’empara del Consell Català d’Empresa (CCE) i el Pacte Nacional per a la Indústria, com a instrument de debat i planificació i en la posada en marxa sense més demora del centre de formació de l’auto de Martorell, per estendre la formació en tots aquells coneixements i competències que demandarà la nova indústria de l’auto.

450 1000

Per tot plegat, CCOO insta al conjunt d’Administracions i de forma especial al Govern de la Generalitat, a lluitar per la instal·lació de la planta de fabricació de bateries elèctriques al Baix Llobregat, fonamental per a un futur industrial i un desenvolupament econòmic i social sostenible i inclusiu al Baix Llobregat.

Redacció / Foto: Seat-Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Comença un nou curs escolar a la nostra comarca

Arrenca el Curs Escolar 2021-2022 al Baix Llobregat

Les previsions dels Serveis Territorials d’Ensenyament al Baix Llobregat eleven a 140.124 els alumnes matriculats a la comarca
366

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix