Proposen terrenys prop de Martorell per a la planta de bateries elèctriques

Els dos principals sindicats de Seat (UGT i CCOO) han demanat als alcaldes de Martorell, Abrera i Sant Esteve Sesrovires que presentin una proposta conjunta

Els sindicats de Seat han demanat als alcaldes de Martorell, Abrera i Sant Esteve Sesrovires, municipis situats als voltants de la planta de cotxes de la marca, que presentin una proposta conjunta per albergar la futura fàbrica de bateries elèctriques que impulsa el Govern central.

El president del comitè d'empresa de Seat i dirigent de la UGT, Matías Carnero, ha explicat que aquests municipis compten amb terrens que podrien destinar-se a aquesta fi, la qual cosa ajudaria a impulsar la candidatura de Barcelona per acollir la primera planta de bateries d'Espanya.“Seria interessant que presentessin alguna proposta en comú. Aquí tenen metres suficients per muntar la fàbrica de bateries que vol aixecar el Govern espanyol i es tracta d'un lloc estratègic quant a infraestructures”, ha assegurat Carnero.

Ew6qyIPXAAABGij

Segons la UGT i CCOO, els dos principals sindicats de Seat que van acudir a la trobada amb els alcaldes d'aquests municipis, si es posa aquesta proposta sobre la taula la candidatura de Barcelona guanyarà més punts a l'hora de competir amb d'altres que puguin sorgir tant dins d'Espanya com de fora.

Fins ara, el Govern central s'ha limitat a anunciar que constituirà un consorci públicoprivat per aixecar la primera fàbrica de cel·les de bateries a Espanya amb la participació de socis com Iberdrola i el grup Volkswagen, al qual pertany Seat. Encara que la ministra d'Indústria, Reyes Maroto, va donar per fet el dia de l'anunci que aquesta fàbrica se situaria “a prop” de Martorell, la ubicació encara està en l'aire i Volkswagen ha admès que valora com a possibilitats el sud de França, Espanya i Portugal.

Ewhdl6DW8Ac0vpH

El president del comitè d'empresa de Seat s'ha mostrat convençut que el consorci alemany acabarà decantant-se per Espanya si el projecte que li presenti el Govern central és suficientment atractiu i creu que, una vegada decidit aquest punt, “si la fàbrica és a Catalunya, millor que millor, i si està a deu quilòmetres, encara millor”. “Estem convençuts que el Govern central estarà a l'altura de les circumstàncies”, ha dit Carnero.

Pugna entre comunitats

L'anunci del Govern central sobre la planta de bateries ha provocat ja una pugna entre diferents comunitats autònomes, com Aragó, Comunitat Valenciana, Galícia i Extremadura, que han mostrat també el seu interès per un emplaçament que generarà molts llocs de treball.

La ubicació d'una planta de bateries elèctriques relativament a prop de la planta de Martorell és un dels requisits que ha posat el grup Volkswagen per materialitzar els seus plans d'electrificar la planta i començar a fabricar vehicles sense emissions a partir del 2023.

Durant la recent visita del Rei i del president del Govern central, Pedro Sánchez, a la fàbrica de Martorell, el comitè va lliurar una carta al cap de l'Executiu en la qual li instava a fer una “aposta global” per Seat per garantir la viabilitat de les seves dues marques (Seat i Cupra) i l'ocupació en l'actual escenari de transformació del sector.

Per al comitè, l'adjudicació d'un cotxe elèctric petit marca Seat és una “oportunitat de repetir l'exemple que va protagonitzar el SEAT 600 a finals dels anys 50 i principis dels 60”, amb la conseqüent “democratització” de la mobilitat, en aquest cas de fonts sostenibles.

cq5dam.thumbnail.750.420

En el marc de l'aposta de Seat per l'electrificació i els reptes actuals del sector de l'automoció, un dels de més pes a Catalunya, el Govern ha traslladat a la marca la seva voluntat d'ajudar al màxim al fet que pugui desenvolupar els seus projectes de futur. L'executiu català manté una interlocució directa amb Seat sobre els plans de la companyia, que valora les competències que té la Generalitat en àmbits com l'ordenació urbanística.

L'educació és una altra de les competències de l'administració autonòmica que pot entrar en l'interès de la marca, ja que està entregada en la formació de la seva plantilla per adaptar els seus coneixements a les necessitats de fabricació dels cotxes sense emissions.

Redacció / Fotos: Arxiu-Seat

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Mercat de Sant Ildefons de Cornellà de Llobregat

Prop d'un 40% dels paradistes del mercat de Sant Ildefons no poden renovar

No han pogut fer front a unes condicions “inassumibles” imposades per l’Ajuntament de Cornellà i alerten que l’actual model “està en perill”
879

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix