Gràcies al programa “Idees Seat” va permetre optimitzar tasques i processos - a les àrees de Producció, concretament en Xapisteria, seguida d'Energia i Instal·lacions, i Logística- a l’empresa automobilística
Seat va estalviar 7,2 milions d'euros el 2020 gràcies al seu programa 'Idees Seat', que va recopilar durant l'últim any més de 3.000 iniciatives dels seus treballadors i treballadores per optimitzar tasques i processos, de les quals gairebé 850 ja s'estan posant en marxa. El programa 'Idees Seat’ és una aposta de la companyia per promoure la innovació i el talent intern: els empleats presenten les seves propostes en una plataforma digital i després s'analitzen per estudiar la seva validesa i aplicabilitat. Finalment, la companyia premia els creadors amb un incentiu econòmic, que en l'edició del 2020 va aconseguir els 0,9 milions d'euros.
En cada edició, l’empresa automobilística convida a aconseguir objectius d'optimització en qualsevol àmbit, des de producte, instal·lacions o processos fins a qüestions més quotidianes, com a progressos en sostenibilitat i cura del medi ambient, l'àmbit que més ha crescut en els últims anys. El 2020, les idees amb major potencial d'estalvi es van donar a les àrees de Producció, concretament en Xapisteria, seguida d'Energia i Instal·lacions, i Logística.
El vicepresident de Recursos Humans i Organització de Seat, Xavier Ros, ha destacat que malgrat la pandèmia els treballadors han seguit proposant idees, una actitud que considera “un impuls addicional per superar els reptes de la companyia i del moment actual, que permet detectar en l'origen possibles idees de millora que poden tenir un impacte positiu col·lectiu.”
En aquesta edició, la idea que més estalvi ha generat ha estat la del disseny d'un algorisme d'alerta que enforteix el sistema de seguiment d'albarans per a peces de subministrament Just In Estafi, o aquelles de les quals no existeix estoc i que se subministren en qüestió d'hores.
Redacció / Fotos: Seat