Martorell serà l’epicentre de la mobilitat elèctrica a Espanya

El Govern central crearà un consorci publicoprivat amb Seat, Volkswagen i Iberdrola per muntar la primera fàbrica de bateries de l’Estat

El Govern central crearà un consorci publicoprivat amb Seat, Volkswagen i Iberdrola per muntar la primera fàbrica de bateries a Espanya, que serà a prop de la planta de vehicles elèctrics que Seat desenvoluparà a Martorell. La ministra d'Indústria, Energia i Turisme, Reyes Maroto, que ha fet aquest anunci en la clausura del 28è congrés federal d'UGT FICA, ha afirmat que el consorci estarà “obert a d'altres socis.”

El projecte garantiria així que es pugui fabricar a Espanya de forma autònoma i competitiva un vehicle elèctric connectat complet i podria fins i tot, en funció de les seves dimensions, subministrar a altres plantes de cotxes en el sud d'Europa.

Amb el seu anunci, la ministra dóna resposta a la petició que va fer fa pocs dies a Barcelona el president de Seat, Wayne Griffiths, que va instar al Govern a moure fitxa de manera decidida per l'electrificació. Seat, filial del Grup Volkswagen, va urgir a comptar amb una planta de bateries prop de Martorell.

EtxtXXhXUAAEavN

Al juliol de 2020, la companyia automobilística va presentar un pla d'inversió fins a 2025 de 5.000 milions per a nous projectes i vehicles, i va assegurar que pretenia que la planta de Martorell fabriqués automòbils elèctrics a partir d'aquest any. L'aposta per la transició cap al cotxe elèctric ha de garantir a més que Espanya mantingui la seva actual posició com el segon principal productor d'automòbils d'Europa, darrere d'Alemanya.

L'anunci del Govern dona aire, al mateix temps, al sector de l'automoció en tota Catalunya, molt tocat per la crisi i, sobretot, per l'anunci de la multinacional japonesa Nissan de tancar els seus centres a Barcelona a la fi de 2021. Aquest tancament afectarà no només a l'ocupació directa del fabricant nipó, sinó també a tota la indústria auxiliar i de proveïdors que vivia d'ella.

El sector de l'automoció empra a gairebé 40.000 persones a Catalunya entre fabricants de vehicles i la indústria auxiliar, representa prop del 7% del PIB català i exporta més del 65% de la seva producció.

Redacció / Fotos: Arxiu-Seat

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Entrevistes

Kiko Amat

Kiko Amat: "M'interessa pintar la bellesa dins de l'horror i la lletgesa

L'escriptor nascut a Sant Boi de Llobregat descriu un món de violència amb ultres de la perifèria i extraradi de Barcelona
675

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix