Els representants dels treballadors asseguren que el 2001 es va pactar un conveni que s’han anat renovant any rere any sense problemes, però ara, asseguren, la nova concessionària del servei, que depèn d’una unió temporal d’empreses, ha vist reduït el pressupost que li dóna Aena.
Des d’UGT han lamentat que les empreses que formen l’UTE, que ha vist reduï el seu pressupost en 1,3 milions d’euros, volen aplicar unes condicions laborals diferents a les noves contractacions del servei de neteja.
L’aturada dels treballadors de la neteja de la T1 ha arribat una setmana després que els empleats del mateix servei de la T2 secundessin una altra vaga de dos dies. La vaga es tornarà a repetir el 28 i 29 de juny.
Disculpes i possibles accions legals d’Aena
Des d’Aena, gestor estatal dels aeroports, han demanat disculpes “per les molèsties ocasionades als passatgers i usuaris de l’aeroport per les accions dutes a terme pels treballadors en vaga”.
A més, Aena ha traslladat el seu “interès per tal que les dues parts afectades pel conflicte laboral arribin a un acord, ja que aquesta acció perjudica la imatge de l’aeroport i de la ciutat de Barcelona”.
D’altra banda, Aena ha assegurat a través d’un comunicat que es reserva “el dret d’emprendre accions judicials amb motiu dels desperfectes originats a les instal·lacions aeroportuàries”.
Text i foto: Héctor Marín