La planta de Martorell ha fabricat més de 500.000 cotxes, que suposa un increment del 5.4% respecte al 2018
SEAT ha tancat el 2019 amb el major volum de producció des del 2000 a la planta de Martorell, amb 500.005 cotxes fabricats, segons ha informat la companyia en un comunicat. Aquesta xifra suposa un increment del 5,4% respecte al 2018, quan és van produir 474.300 vehicles, i posa Martorell com la fàbrica que produeix més automòbils a l'Estat i la segona a Europa. La línia 1, que fabrica l'Eivissa i l'Arona, va produir 264.854 vehicles, un 14,5% més. La 2, que produeix el Lleó, en va fer 153.864, un 3,5% menys. I la 3, la de l'Audi A1, en va fer 81.287, un 3% menys. A escala global, el 2019 va tancar amb 592.019 vehicles, un 12,1% més.
El vicepresident de Producció i Logística de SEAT, Christian Volmer, ha afirmat que Martorell "és el cor de SEAT"i una de les fàbriques més modernes i competitives de la indústria europea de l'automòbil. Ha afegit que el 2020 serà un any "històric" per a Martorell ja que sortiran tres nous models: el Lleó, el Cupra León i el Cupra Formentor. A més, és faran els versions híbrides endollables de la família del Lleó. La fàbrica de Martorell produeix actualment uns 2.300 cotxes al dia, un cada quatre segons i te un grau d'ocupació superar al 90% de la seva capacitat màxima actual. A la fàbrica hi treballen més de 7.900 treballadors.
La producció total de SEAT ha estat de 592.019 cotxes, un 12,12% més que el 2018. A banda de Martorell, la companyia va produir cotxes a zinc fàbriques del Grup Volkswagen. En concret, a Kvasiny (República Txeca) és van fer 98.370 unitats de l'Ateca (+8,3%), a Wolfsburg (Alemanya) 38.835 unitats del Tarraco, a Palmela (Portugal) 23.021 de l'Alhambra (+17,5%), a Bratislava (Eslovàquia) 11.547 unitats del Mii (-19,7%) i a Mladá Boleslav (República Txeca) 1.506 unitats.
A més, a la planta alemanya de Zwickau és van fabricar els primeres 22 unitats de presèrie del nou vehicle elèctric el-Born. Aquest model és presentarà el 2020 i serà el segon vehicle del Grup Volkswagen fabricat sobre la plataforma MEB.
Redacció / Fotos: Arxiu