SEAT anuncia el llançament sis models elèctrics i híbrids

El nou CUPRA Formentor es produirà a la fàbrica de SEAT en Martorell

SEAT va presentar ahir la seva estratègia elèctrica que, fins a principis de 2021, inclourà sis models elèctrics i híbrids. La versió elèctrica del Mii i el-Born seran els dos primers models 100% elèctrics de la marca, mentre que la nova generació del Lleó i el Tarraco comptaran amb una versió híbrida. Per part seva, el CUPRA León i el CUPRA Formentor també disposaran d'una variant híbrida. El CEO de SEAT, Luca de Meo, també ha anunciat adurant la presentació anual de resultats de la companyia que el CUPRA Formentor, el nou CUV que va revelar en el Saló de Ginebra, es fabricarà en la planta de producció de Martorell.

SEAT will launch six electric and plug in hybrid models 03 HQ

Fita històrica

Per primera vegada en la història de la companyia, SEAT desenvoluparà una nova plataforma de vehicles en col·laboració amb la marca Volkswagen. Es tracta d'una versió més petita de la Plataforma Modular de Propulsió Elèctrica (MEB) sobre la qual es fabricaran diferents vehicles del voltant de 4 metres de diferents marques, entre elles SEAT. La nova plataforma té com a objectiu desenvolupar vehicles elèctrics assequibles, amb un preu d'entrada per sota dels 20.000 euros. Més de 300 d'enginyers altament qualificats participaran en aquest projecte a Espanya.

El CEO de la companyia, Luca de Meo, ha afirmat durant la presentació de resultats, celebrada en la seu corporativa de la companyia a Martorell, que “SEAT té ara un rol més clar en el Grup Volkswagen i, gràcies als resultats obtinguts, hem obtingut l'assignació de la nova plataforma de vehicles elèctrics”. “Per primera vegada, el Centre Tècnic de SEAT desenvoluparà una plataforma que podrà ser utilitzada per altres marques a tot el món”, ha afegit de Meo.

SEAT will launch six electric and plug in hybrid models 07 HQ

El CEO del Grup Volkswagen, Herbert Diess, ha assistit a la presentació i ha destacat el rol de SEAT en el Grup Volkswagen: “SEAT està jugant un nou paper dins del Grup Volkswagen assumint cada vegada més responsabilitat. Els assoliments d'aquest any posen de manifest el potencial de SEAT per a aprofitar oportunitats de creixement i obrir nous mercats”. Diess ha afegit que “el projecte de la plataforma per a vehicles elèctrics petits és un gran pas endavant per a aconseguir una mobilitat elèctrica encara més assequible. SEAT farà realitat el primer cotxe elèctric especialment dissenyat per a trajectes urbans.”

L'ofensiva elèctrica que ha presentat SEAT va més enllà dels nous models i engloba també l'estratègia de micromovilidad que, tal com va anunciar el CEO de SEAT durant el Mobile World Congress, liderarà per al Grup Volkswagen. El vehicle SEAT Minimó forma part d'aquesta estratègia i el patinet elèctric SEAT eXS són una mostra de les solucions de mobilitat urbana que planteja la companyia.

2018, el millor any

SEAT va obtenir en 2018 els millors resultats de la seva història. El benefici després d'impostos va créixer fins als 294 milions d'euros, un 4,6% més que un any abans (281). Per part seva, el benefici operatiu va augmentar un 93,2% i es va situar en 223 milions d'euros (2017: 116) i el volum de negoci va aconseguir els 9.991 milions d'euros, un 4,6% més que el resultat de 2017 (9.552). Tots els registres van establir nous rècords històrics. En els últims cinc anys, la facturació de SEAT ha crescut un 33%.

Per part seva, els lliuraments es van elevar fins al nivell més alt en les gairebé set dècades d'història de SEAT i, amb 517.600 vehicles venuts (un 10,5% més que en 2017), van situar a SEAT com la marca que més va créixer a Europa en l'últim any. La comercialització de models amb un major marge de contribució, impulsada per l’Ateca i l'Arona, va contribuir a la millora dels beneficis de SEAT. En el seu primer any com a marca independent, CUPRA va contribuir positivament als resultats de la companyia després d'incrementar les vendes un 40%, fins a 14.400 unitats.

SEAT will launch six electric and plug in hybrid models 02 HQ

En paraules de Luca de Meo, “2018 va ser el millor any en la història de SEAT. Tenim una gamma de models en els segments més rellevants i rendibles, que ens ha portat a convertir-nos en una de les marques que més ha crescut a Europa en els últims tres anys. L'ofensiva SUV que iniciem en 2016 ha superat les nostres expectatives més optimistes i un de cada tres cotxes venuts l'any passat forma part d'aquesta categoria. Avui, estem preparats per a mirar al futur amb confiança.”

La sòlida evolució del negoci va permetre a SEAT accelerar el seu programa d'inversions. Només en 2018, la companyia va destinar 1.223 milions d'euros, un 27,1% més (2017: 962) a inversions i despeses en recerca i desenvolupament (I+D), la major xifra en la seva història. D'aquest volum, 656 milions d'euros es van destinar íntegrament a I+D, un 41,4% més que l'any passat (2017:464).

El vicepresident de Finances, IT i Organització, Holger Kintscher, va destacar que “la situació actual de SEAT és la d'una empresa solvent i sostenible. Comptem amb un rigorós pla d'eficiència de costos i amb els recursos per a afrontar la transformació tecnològica del sector de l'automòbil, tots dos necessaris per a mantenir la rendibilitat en el futur.”

5c7e8a8e0ee694402934943e cupra formentor el proximo suv coupe de seat se estrena en ginebra

En 2018, SEAT va exportar el 80% del seu volum de negoci i es va consolidar com la principal empresa industrial exportadora d'Espanya, amb al voltant d'un 3% de la xifra total d'exportacions del país. L'objectiu per als pròxims anys és incrementar la globalització de la companyia. En aquest sentit, està desenvolupant una ambiciosa estratègia de creixement en el nord d'Àfrica, on lidera el projecte del Grup Volkswagen d'assemblatge de vehicles a Algèria i aspira a incrementar la seva presència a la regió a mitjà termini. Llatinoamèrica també és una àrea potencial d'expansió per a la marca i preveu iniciar l'activitat a Xile en el segon semestre de 2019 i reforçar la presència a Colòmbia. A la Xina, SEAT forma part de la joint venture JAC Volkswagen i s'està preparant per a entrar en el primer mercat mundial de l'automòbil.

Des del punt de vista industrial, SEAT va començar en 2018 la producció de l'Audi A1 en la planta de Martorell. Aquest model es fabrica sobre plataforma MQB A0, la mateixa de l'Eivissa i de l'Arona, la qual cosa genera sinergies i eficiències en la producció. La planta de Martorell treballa avui dia per sobre del 95% d'utilització de la capacitat actual de la fàbrica, i produeix més de 2.300 vehicles diaris. A més, en 2018 també es va iniciar la producció del Tarraco en Wolfsburg, en el cor del Grup Volkswagen.

En els últims tres anys, SEAT ha contractat al voltant de 1.500 persones i actualment la plantilla de la companyia compta amb més de 15.000 professionals. A més, i segons recull el seu conveni col·lectiu, els empleats rebran el pròxim 15 d'abril una paga de beneficis de 1.068 euros, un 49,2% més que en 2017.

Redacció / Fotos: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Torna el SuperMes, un abril ple de propostes i descomptes

Activitats turístiques arreu de la comarca del Baix Llobregat amb preus reduïts per a compartir temps en família
182

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix