Aquest lideratge s'aconsegueix amb una rendibilitat de la xarxa superior al 2% i un increment de la seva facturació per sobre del 25%
SEAT ha conclòs l'any 2018 liderant el mercat espanyol de turismes. D'aquesta forma, la companyia espanyola aconsegueix el primer lloc en les vendes del nostre país, consolidant-se com la marca preferida pels compradors espanyols.
El mercat total en 2018 s'ha situat en 1.321.438 unitats matriculades, la qual cosa ha suposat un augment enfront del passat exercici d'un 7%, segons les dades fetes públiques avui per les associacions de fabricants (Anfac), de concessionaris (Faconauto) i de venedors (Ganvam). Per part seva, les vendes de SEAT han aconseguit en 2018 les 107.328 unitats, la qual cosa li situa com a clar líder del mercat amb un creixement del 13,6% respecte a l'any anterior (2017: 94.461 unitats), demostrant la qualitat, el disseny innovador i la tecnologia dels seus models, amb una gamma de productes adaptada a les necessitats dels clients.
Venda per models
Així mateix, SEAT també ha situat al Lleó i a l'Eivissa en els dos primers llocs del rànquing de vendes per models amb 34.897 i 31.392 unitats, respectivament. Sens dubte, tot un èxit per a la marca espanyola. Tot això, unit al gran rendiment en les vendes que ha experimentat la nova gamma SUV de la companyia espanyola com l'Arona, que amb 19.428 unitats venudes és el segon SUV urbà més venut, i l’Ateca, amb 16.702 unitats s'ha situat entre els cinc SUV compactes de major venda.
Cal destacar que mentre les vendes en el mercat de particulars han crescut només un 3,7% respecte a 2017, les vendes de SEAT en aquest canal han crescut més d'un 14%, aconseguint una rendibilitat de la xarxa d'un 2,1%, la qual cosa suposa la rendibilitat més gran de la xarxa en comparació amb les marques generalistes (dades acumulades a novembre). Tot això s'uneix a un increment de la facturació en el vehicle nou per sobre del 25%.
Després de conèixer aquests resultats, el director general de SEAT España, Mikel Palomera, ha declarat que “aquest lideratge en 2018 no és fruit d'aconseguir un volum de vendes, és el resultat d'una estratègia que desenvolupem amb la nostra xarxa de concessionaris en 2012 en la qual buscàvem un lideratge sostenible i rendible. Amb la gamma actual de productes i els que arribaran, tenim la gamma adequada per a continuar sent líders, i gràcies als nous processos que hem desenvolupat ens han portat a aconseguir el lideratge amb una rendibilitat destacable per a la nostra xarxa.”
Redacció / Fotos: SEAT-Arxiu