d3d6d234 cf39 426e 9b64 e09b38f44f59

S’aprova el Pla director urbanístic d'activitat econòmica del Baix Nord

Abasta els municipis de Martorell, Abrera i Sant Esteve Sesrovires, on ordena tres sectors d’activitat econòmica lligats a la logística, la indústria i els usos terciaris

La Comissió territorial d’urbanisme de Barcelona ha aprovat inicialment avui el Pla director urbanístic (PDU) de l’activitat econòmica del Baix Llobregat Nord, que abasta els municipis de Martorell, Abrera i Sant Esteve Sesrovires. Els PDU són figures de planejament que es focalitzen en sectors d’activitat o en peces de sòl amb un clar interès públic i que afecten diversos municipis. En aquest cas, forma part de l’estratègia de planejament urbanístic pensat per generar noves oportunitats de desenvolupament econòmic i territorial.

b23e850a 9267 429a 9342 2159ba617680

Així, el Pla determina i ordena tres sectors d’activitat econòmica supramunicipal; fixa directrius per habilitar diversos trams de bulevards urbans, i estableix mesures per estructurar i potenciar els corredors ecològics de la zona. Cal remarcar que aquest PDU es tramita de manera coordinada amb el Pla director urbanístic d’infraestructures (PDUI) de la ròtula Martorell-Abrera, que ha iniciat avui el seu període d’informació pública i que abasta un àmbit territorial més ampli.

Ordenació de sectors d’activitat econòmica

El PDU que avui s’aprova delimita i ordena tres àrees d’activitat econòmica, en defineix els elements estructurals, articula la seva relació amb les ciutats existents i concreta la possibilitat d’ubicar-hi usos logístics, industrials i terciaris.

  1. 1.    Sector Cinturó Oest: Situat en els termes municipals d’Abrera, Martorell i Sant Esteve Sesrovires. Abasta els terrenys de la factoria SEAT des de l’avinguda de Ca n’Amat, a l’extrem nord, fins el parc forestal de Can Cases, al sud. S’hi proposa un sostre edificable de 507.848 m2, inferior al que preveia el planejament vigent.

L’ordenació proposada preveu convertir la banda oest de les instal·lacions de SEAT en el nou front urbà de l’empresa una vegada es construeixi el Cinturó Oest. Es tracta del vial de connexió entre el perllongament del Quart Cinturó (B-40) i la B-224, que funcionarà com un nou eix distribuïdor del trànsit dels polígons industrials a l’oest de l’A-2.

  1. 2.    Sector Can Cases: Amb 58.428 m2 de superfície, és una parcel·la triangular delimitada al sud per la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a l’est per l’antiga carretera N-II, i a l’oest pel ramal d’enllaç de l’A-2 i l’AP-7.

Atesa la seva posició privilegiada, es dibuixa com un pol d’activitat vinculat a la factoria SEAT.

  1. 3.    Sector Xàmenes: En aquest cas, el sector es troba entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires i té 519.156 m2 de superfície, a tocar de la carretera B-224. El seu desenvolupament es preveu aprofitant el desdoblament d’aquesta carretera. El Pla planteja dividir-lo en quatre parcel·les amb una superfície d’entre 3,5 i 12,5 hectàrees cadascuna.

Integració dels bulevards urbans

El PDU recull el concepte de xarxa de bulevards urbans que proposa el PDUI, entesos com a eixos cívics d’un carril per sentit per al trànsit motoritzat, amb preferència per al transport públic, així com carril bici i itinerari per a vianants.

Per tal de guiar la transformació d’antics trams de carretera o de carrer en aquests bulevards, el PDU estableix una sèrie de directrius per a la via que unirà el centre de Martorell amb la recta de SEAT i amb el centre d’Abrera pels laterals de l’A-2. Des d’aquí, es bifurcarà cap a Olesa de Montserrat per la C-55 transformada o cap a Esparreguera pels laterals de l’A-2.

Així, per a l’execució del bulevard que recorrerà la nova façana oest de la SEAT es proposa ubicar-hi usos terciaris i equipaments, juntament amb espais lliures situats al llarg de l’eix i aparcaments per als treballadors de la indústria automovilística.

Pel que fa a la transformació de l’entorn del nus de la C-55, a Abrera, es preveu que els sòls industrials actuals acullin també usos terciaris i equipaments.

Preservació dels corredors ecològics

El Pla dona una gran importància a l’articulació de la xarxa d’espais lliures, especialment per concretar-ne els límits i la relació amb els nuclis urbans i per potenciar la seva connexió amb altres corredors ecològics metropolitans.

460a3032 9de3 4eef bad4 af9c815ae67f

Així, es defineixen dos correctors: el de Magarola-l’Anoia i el de la llera oest del riu Llobregat. Per a tots dos, el PDU estableix directrius encaminades a garantir la continuïtat de les rieres i torrents; potenciar el mosaic agroforestal i els seus valors productius, ambientals i paisatgístics; mantenir l’activitat agrícola, i millorar la xarxa de camins rurals.

Redacció / Fotos: Generalitat

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Consell Esportiu del Baix Llobregat

Entrevistes

Francesc Garreta, responsable de l'Àrea de Desenvolupament Solidari del Parc Sanitari Sant Joan de Déu

“Volem assegurar les necessitats alimentàries i d’higiene de 100 famílies”

Francesc Garreta, responsable de l'Àrea de Desenvolupament Solidari del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, parla de la nova campanya solidària “No ho…
412

Reportatges

Més llibertat amb l'entrada de la nova fase

Què es pot fer a la Fase de la Represa de la Normalitat?

AQuAS alerta que els casos positius per COVID-19 es mantenen a l’alça i el perill de contagi encara és molt important
585

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix