SEAT incrementa les seves vendes per quart any consecutiu

L’empresa automobilística va tancar el 2016 amb un total de 410.000 vehicles lliurats, un 2,6% més que en 2015

SEAT ha tancat 2016 amb el quart any consecutiu d'increment en les vendes. La marca automobilística ha lliurat un total de 410.200 vehicles, un 2,6% més que en 2015 (400.000) i el millor resultat des del 2007. En els últims quatre anys, les vendes de SEAT han crescut un 27,8%, la qual cosa representa 89.200 vehicles més que en 2012 (321.000). El nou Ateca ha impulsat els lliuraments de SEAT. El primer SUV de la companyia, que va arribar als concessionaris a partir de juliol, ha acumulat 24.200 unitats venudes des de llavors. Gràcies al reeixit llançament del Ateca, en el segon semestre de l'any els lliuraments de SEAT han pujat un 5,3%.

Alhambra, León i Eivissa

Al resultat de l’Ateca, se li ha afegit el creixement de l’Alhambra i del León. Tots dos models han tancat 2016 amb la xifra de vendes més alta de la seva història. L'any del seu 20 aniversari, el monovolumen de la marca creix a dos dígits, un 13,6%, i aconsegueix les 30.700 unitats. Quant al León, suma un 3,0% i arriba a 165.000 vehicles. Es tracta del millor resultat de vendes del León des de la seva estrena en 1999 i és el model més venut de la marca. Per la seva banda, l'Eivissa està arribant al final de la quarta generació amb un alt volum de vendes i ha tancat 2016 amb 152.000 vehicles lliurats, un resultat lleugerament per sota del de 2015 (-0,9%).

SetRatioSize900650 SEATLeon
El president de SEAT, Lucca de Pixo, s'ha mostrat satisfet amb els resultats. “L'ofensiva de producte solament acaba de començar i, un any més, hem aconseguit un resultat positiu. El llançament de l’Ateca ens permet ser optimistes de cara al futur: és ja el tercer pilar de la marca i a partir d'aquest any la seva aportació a les vendes serà molt més notable”. Sobre 2017, Lucca de Pixo ha anunciat que “amb la renovació del León, la cinquena generació de l'Eivissa i el nou Arona ens fixem l'objectiu de fer un pas endavant en el nostre volum de vendes. 2017 serà un any molt especial per SEAT.”

Europa Occidental

Les vendes de SEAT a Europa Occidental han aconseguit les 319.900 unitats, un 2,2% més que en 2015 (312.800) gràcies a l'impuls de mercats com Àustria (+12.9%), Suècia (+31,3%) i Portugal (+17,0%). És el millor resultat a la regió des del 2007. SEAT acaba, a més, l'any en positiu en els cinc principals països europeus. A Alemanya, el primer mercat de la marca, les vendes pugen un 2,5% i aconsegueixen les 90.000 unitats, mentre que Espanya li segueix a continuació amb uns lliuraments de 77.200 vehicles (+0,1%). El Regne Unit i França, el tercer i cinquè mercat de SEAT, avancen un 0,5% fins a 47.400 i 22.500 vehicles respectivament, mentre que a Itàlia (el setè mercat de la companyia) les vendes creixen un 3,9%, amb un total de 16.500 cotxes lliurats.

SetRatioSize900650 SEATAlhambra

El creixement a Polònia (+22,0%), el primer mercat de SEAT a la regió, i a Hongria (+11,1%) ha estat el motor de les vendes de SEAT als països d'Europa Oriental, que en el seu conjunt sumen un 8,2% fins als 28.200 vehicles (2015: 26.100). És la xifra de vendes més alta en aquesta regió des del 2008. A més, SEAT incrementa les vendes un 3,2% en la República Txeca, on aconsegueix el millor resultat de la seva història.

Rècords històrics a Turquia i Israel

En 2016, SEAT ha batut de nou el rècord de vendes a Turquia i Israel. Turquia, el sisè mercat de la companyia, és el país que aporta més volum nou després de pujar un 41,7% i arriba a 19.700 vehicles, 5.800 més que en 2015. A Israel, SEAT creix un 6,2% i suma un total de 8.000 unitats venudes. A més, a Mèxic, la cambra comprada de la marca, SEAT ha venut 24.500 vehicles, un 1,5% més que l'any anterior.

D'altra banda, durant l'any 2016 SEAT va iniciar les vendes a Singapur i Maurici, dos nous mercats que se sumen a Moldàvia i Palestina, oberts en 2015.

Cotxes actualitzats

SEAT continuarà en 2017 l'ofensiva de producte iniciada amb l’Ateca. Aquest mes de gener arribarà als concessionaris l'actualització del León; en el primer semestre de l'any, l'Eivissa; i, posteriorment, el nou Arona. El llançament de l’Ateca no solament està tenint una repercussió positiva en els lliuraments a clients de SEAT sinó també en els resultats financers. En els nou primers mesos del 2016, la companyia va obtenir un benefici operatiu de 137 milions d'euros, una xifra que multiplica per 11 el benefici aconseguit en el mateix període de l'any anterior.

Renovació de la xarxa de concessionaris

SEAT ha tancat l'any 2016 havent renovat el 60% de la xarxa de més de 1.700 concessionaris i showrooms de la marca amb la nova imatge corporativa. Aquesta nova imatge transmet un vincle perfecte entre la identitat corporativa de SEAT i el disseny de marca i simbolitza els valors de la companyia, creant un entorn obert i acollidor.

Redacció / Fotos: SEAT

 

 

Convocatòria D'assemblea general ordinária del consell esportiu del baix llobregar

Convocatòria D'assemblea general ordinária del consell esportiu del baix llobregar

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Estació Cornellà Centre

Cornellà i Esplugues es quedaran sense Metro més de dos mesos

El servei no estarà disponible des del 25 de juny fins a principis de setembre
4090

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix