S'ha reinventat i adaptat a la nova realitat a través de la digitalització d'exposicions, la creació de visites virtuals o l'oferta de programes educatius en línia per continuar difonent la cultura de l'aigua
El Museu de les Aigües de Cornellà de Llobregat va tancar l'any 2021 amb més de 47.000 visitants virtuals en les seves activitats digitals i els seus continguts han acumulat més de 600.000 visualitzacions.
En un comunicat, el museu ha fet aquest dimarts balanç de la transformació digital de l'equipament, que durant el 2021 ha estat tancat al públic “com a mesura preventiva per minimitzar riscos a les seves instal·lacions de subministrament, que impulsen el 25% de l'aigua que reben els més de tres milions d'habitants de l'àrea metropolitana de Barcelona.”
El museu s'ha reinventat i adaptat a la nova realitat a través de la digitalització d'exposicions, la creació de visites virtuals o l'oferta de programes educatius en línia per continuar difonent la cultura de l'aigua.
El procés de transformació digital del Museu de les Aigües ha permès ampliar les seves visites virtuals, rebent un total de 47.302, durant el 2021, una xifra molt significativa tenint en compte que el 2019 la plataforma web del museu no comptava amb cap activitat en línia.
Aquesta estratègia també ha permès que els continguts digitals, accessibles a través de la web i les xarxes socials del museu, hagin superat les 600.000 visualitzacions, “consolidant el museu com un espai referent en matèria de coneixement i sensibilització sobre el bon ús de l'aigua.”
Redacció / Fotos: Museu de les Aigües-Arxiu