Té una capacitat de més de 300 places per promoure l’ús del transport públic
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) posarà en servei demà divendres, 21 de juny, el nou aparcament d’enllaç de l’estació de Martorell Central. El nou park&ride que Ferrocarrils ha construït al costat d’aquesta estació de la línia Llobregat-Anoia té una capacitat per a 333 vehicles i que gairebé triplica les places que tenia l’antic pàrquing a l’aire lliure ubicat a la mateixa zona.
Durant la visita, el president de Ferrocarrils ha destacat que amb la posada en servei d’aquest aparcament “potenciem la intermodalitat, promovem l’ús del transport públic i facilitem que persones que feien tot el trajecte amb cotxe optin, a partir d’ara, per fer-ne una part amb tren”. Segarra ha afegit que aquesta actuació evidència “la nostra ferma i decidida contribució a una mobilitat sostenible que elimini vehicles de la carretera i redueixi així les emissions de gasos amb efecte hivernacle”.
L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha explicat que “avui és un dia important per al nostre poble, ja que aquest park&ride és un pas més per seguir avançant cap a una mobilitat sostenible, segura i accessible”. Fonollosa també ha destacat que “aquest aparcament dissuasiu amb més de 300 places, fomentarà l’ús del transport públic entre les persones que s’hagin de desplaçar per la regió metropolitana de Barcelona. A més, gràcies a la bona col·laboració entre l’Ajuntament de Martorell i FGC, hem signat un conveni perquè les dues primeres hores d’ús de l’aparcament siguin gratuïtes per als veïns i veïnes de Martorell”. El director general de l’ATM, Manuel Valdés, ha posat en valor que “els aparcaments d’enllaç de gran capacitat com el de Martorell, on es poden estacionar tota mena de vehicles, permeten que la mobilitat sostenible cada vegada estigui a l’abast de més gent”. Per a Valdés, “l’aposta conjunta per millorar l’oferta de transport públic està donant fruits, i situa també als park&ride com a infraestructura clau per fer més eficient la distribució de mercaderies”.
Per tal d’adequar-lo al terreny i minimitzar la seva alçada, s’ha optat per una geometria en planta baixa i plantes intercalades que n’asseguren la màxima capacitat. El nou aparcament s’ha construït en un solar de 1.500 metres quadrats, al mateix indret on hi havia l’antic aparcament a l’aire lliure, que tenia capacitat per a 118 places. D’aquestes, se n’han mantingut 46, a les quals se sumen les 287 places del nou aparcament de cinc plantes per a 279 cotxes, 8 de les quals habilitades per a persones amb mobilitat reduïda i 8 de les quals per a cotxes elèctrics; i 8 motos. A més, disposa de carregadors per a vehicles elèctrics i tindrà un espai segur i tancat per a bicicletes. També disposa de càmeres de circuit intern i control d’accessos i un servei de vigilància i atenció 24 hores els set dies de la setmana.
Les rampes de circulació de l’aparcament s’ubiquen als extrems i garanteixen la doble circulació. El nucli de comunicació vertical, amb ascensor i escales, se situa a la part central. Dona accés a totes les plantes, des de la planta baixa fins a la planta coberta.
Redacció / Fotos: FGC