Detingut per una estafa en la venda d’una llicència de taxi a Castelldefels

Detingut per una estafa en la venda d’una llicència de taxi a Castelldefels

L’arrestat, un home que ha fet d’aquesta pràctica delictiva el seu modus vivendi, acumula tres detencions anteriors i vint denúncies per fets similars a tota Espanya amb un total de més de quatre milions d’euros recaptats 

Els Mossos d'Esquadra van detenir, el 27 de juny, un home de 36 anys, com a presumpte autor d’un delicte d’estafa i un delicte de falsificació de document públic, oficial o mercantil.

La investigació es va iniciar a començaments del mes de juny quan els investigadors de la comissaria de Gavà van tenir coneixement d’una estafa al municipi de Castelldefels. L’estafador havia enganyat la víctima en la venda d’una suposada llicència de taxi i havia aconseguit amb una transferència bancària 15.000 euros.

Gràcies a les gestions d’investigació i a les imatges enregistrades per les càmeres de seguretat del lloc on va cometre l’estafa a Castelldefels, els agents van aconseguir identificar el presumpte autor, un home de 36 anys amb tres detencions anteriors i vint denúncies per fets similars. Els agents van esbrinar que el modus operandi utilitzat era sempre el mateix i havia estafat més de trenta víctimes a tota Espanya. Els agents calculen que l’estafa a totes les persones ascendeix a més de quatre milions d’euros.

L’estafador es feia passar per gestor d’una empresa d’una associació de taxistes. Primer recercava anuncis d’internet de venda de llicència de taxis i demanava informació als venedors, com ara les fotografies de la llicència i el document d’identitat del titular. Amb tota la informació necessària donava d’alta anuncis per a la venda de la llicència i esperava que alguna persona s’interessés per comprar-la. Posteriorment, es reunia amb la víctima en un despatx que prèviament havia llogat a alguna empresa de coworking.

Captura de pantalla 2024 07 05 a las 7.24.27

Cal esmentar que per tal de dificultar la investigació policial, no donava les seves dades reals a l’empresa de coworking i que un cop aconseguit el seu objectiu, el pagament en concepte de la reserva de la suposada llicència, en tots els casos de 15.000 euros, marxava de l’oficina sense abonar el lloguer de la mateixa. Així mateix, sempre utilitzava el número de la llicència en venda i les dades del seu titular diferents.

Els investigadors van concloure que la persona investigada era un estafador habitual, fent d’aquesta pràctica delictiva el seu modus vivendi des del 2018 a diferents ciutats i pobles de tot el territori nacional. Finalment, van detenir l’home, el 27 de juny, a Vilanova i la Geltrú. L’arrestat va passar a disposició del jutjat d’instrucció de Vilanova i la Geltrú.

Redacció / Fotos: Arxiu