S’adjudica per 2,3 milions d’euros el projecte del nou accés viari al port

S’adjudica per 2,3 milions d’euros el projecte del nou accés viari al port

Entre l’enllaç de Cornellà de Llobregat i la futura autovia B-21

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat per 2,3 milions d'euros (IVA inclòs) la redacció del projecte del tram entre l'enllaç de Cornellà de Llobregat i el punt quilomètric 0,510 de l'eix principal de la futura autovia B-21, de nou accés al port de Barcelona. Aquest projecte s'emmarca en el protocol de col·laboració per a l'impuls i consecució dels nous accessos sud, viari i ferroviari, al port de Barcelona i per al desenvolupament de la planificació i gestió del Node Logístic de Barcelona, subscrit el 7 d'octubre de 2020 pel Ministeri, Generalitat de Catalunya, ADIF, Ports de l'Estat i l'Autoritat Portuària de Barcelona, per a l'impuls d'aquestes connexions el finançament de les quals va autoritzar recentment el Govern d'Espanya amb una inversió de 730 milions d'euros.

Així, aquesta actuació s'ha dividit en dos projectes, corresponent a la Direcció General de Carreteres del Ministeri el projecte de traçat i construcció de l'autovia B-21 de segon accés al port de Barcelona, que ara s'adjudica, en el tram entre l'enllaç de Cornellà, amb l'ampliació de la plataforma de l'autovia A-2, i el km 0,510 de la nova autovia d'accés al port.

Les principals actuacions recollides en aquest projecte són les següents:

- Ampliació de la calçada de l'autovia A-2 dotant-la almenys d'un carril més en cada sentit

- Demolició i reposició d'un pas superior sobre l'autovia A-2

- Ampliació de sis estructures existents, mantenint la tipologia estructural de les actuals

- Execució de tres noves estructures:

.           l'estructura E7, d'encreuament sobre la riera de l'antic llit del Llobregat

.           l'estructura E8, d'encreuament sobre l'autovia A-2

.           l'estructura E9, d'encreuament sobre la riera de l'antic llit del Llobregat

- Execució de murs, principalment de formigó armat

- Reposició de camins de servei

- Prolongació de les obres de drenatge existents adaptant-les als nous amples de plataforma, així com definició de les noves actuacions requerides

- Actuació sobre els serveis existents garantint la seva reposició, i les expropiacions corresponents

No obstant això, de l'anàlisi del projecte bàsic i de la realització d'un nou estudi de trànsit podrien derivar-se necessitats addicionals, en particular per al disseny de la confluència-bifurcació del nou accés al port en conjunció amb els enllaços de Cornellà i L’Hospitalet. El pressupost estimat d'obres per a aquest projecte ascendeix a 98,5 milions d'euros (IVA inclòs) i la seva redacció es coordinarà amb el segon projecte, la redacció del qual s'ha licitat per Adif per a l'accés ferroviari i la continuació de la B-21, del km 0,510 fins a la seva final en el km 5,143.

Redacció / Fotos: Google Maps-MITMA