Entre l’enllaç de Cornellà de Llobregat i la futura autovia B-21
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat per 2,3 milions d'euros (IVA inclòs) la redacció del projecte del tram entre l'enllaç de Cornellà de Llobregat i el punt quilomètric 0,510 de l'eix principal de la futura autovia B-21, de nou accés al port de Barcelona. Aquest projecte s'emmarca en el protocol de col·laboració per a l'impuls i consecució dels nous accessos sud, viari i ferroviari, al port de Barcelona i per al desenvolupament de la planificació i gestió del Node Logístic de Barcelona, subscrit el 7 d'octubre de 2020 pel Ministeri, Generalitat de Catalunya, ADIF, Ports de l'Estat i l'Autoritat Portuària de Barcelona, per a l'impuls d'aquestes connexions el finançament de les quals va autoritzar recentment el Govern d'Espanya amb una inversió de 730 milions d'euros.
Així, aquesta actuació s'ha dividit en dos projectes, corresponent a la Direcció General de Carreteres del Ministeri el projecte de traçat i construcció de l'autovia B-21 de segon accés al port de Barcelona, que ara s'adjudica, en el tram entre l'enllaç de Cornellà, amb l'ampliació de la plataforma de l'autovia A-2, i el km 0,510 de la nova autovia d'accés al port.
Les principals actuacions recollides en aquest projecte són les següents:
- Ampliació de la calçada de l'autovia A-2 dotant-la almenys d'un carril més en cada sentit
- Demolició i reposició d'un pas superior sobre l'autovia A-2
- Ampliació de sis estructures existents, mantenint la tipologia estructural de les actuals
- Execució de tres noves estructures:
. l'estructura E7, d'encreuament sobre la riera de l'antic llit del Llobregat
. l'estructura E8, d'encreuament sobre l'autovia A-2
. l'estructura E9, d'encreuament sobre la riera de l'antic llit del Llobregat
- Execució de murs, principalment de formigó armat
- Reposició de camins de servei
- Prolongació de les obres de drenatge existents adaptant-les als nous amples de plataforma, així com definició de les noves actuacions requerides
- Actuació sobre els serveis existents garantint la seva reposició, i les expropiacions corresponents
No obstant això, de l'anàlisi del projecte bàsic i de la realització d'un nou estudi de trànsit podrien derivar-se necessitats addicionals, en particular per al disseny de la confluència-bifurcació del nou accés al port en conjunció amb els enllaços de Cornellà i L’Hospitalet. El pressupost estimat d'obres per a aquest projecte ascendeix a 98,5 milions d'euros (IVA inclòs) i la seva redacció es coordinarà amb el segon projecte, la redacció del qual s'ha licitat per Adif per a l'accés ferroviari i la continuació de la B-21, del km 0,510 fins a la seva final en el km 5,143.
Redacció / Fotos: Google Maps-MITMA