Demanen a les institucions responsables que solucionin el problema que afecta molts ciutadans i ciutadanes del seu municipi
L’Ajuntament de Begues ha elevat la situació a la línia 902 de bus a queixa formal i ha reclamat una reunió urgent amb la direcció general de Transports i Mobilitat de la Generalitat per obtenir solucions reals i efectives, més enllà de les bones intencions manifestades fins al moment.
Es compleixen dos mesos del traspàs de la concessió a la nova empresa operadora i, lluny de regularitzar-se la situació, les incidències en el compliment del servei continuen produint-se. El consistori considera que ja està del tot esgotat el temps d'adaptació que podria considerar-se necessari perquè el servei recuperés la plena normalitat, administració titular i responsable de l'única línia de transport públic que uneix Begues amb la resta de l'àrea metropolitana.
La queixa va acompanyada d'una petició de reunió urgent "per obtenir solucions a les reclamacions formulades i que aquestes siguin reals, tangibles i mesurables, més enllà de compromisos de futur i bones intencions". El consistori considera que "és del tot inacceptable la situació que està suportant la ciutadania de Begues". Més enllà de la bona predisposició mostrada per la nova empresa operadora, l'Ajuntament trasllada a la Generalitat la responsabilitat de posar solució als problemes, tot exigint "que es compleixi el contracte vigent: garantint les freqüències de pas, el compliment dels horaris i la fiabilitat i seguretat dels vehicles que l'operen."
Servei deficitari
D’altra banda, l'alcaldessa de Santa Coloma de Cervelló ha adreçat una carta a la vicepresidència de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, responsable del contracte del servei de bus, per tal de traslladar la preocupació del consistori per les afectacions que les contínues avaries dels vehicles i la vaga de la UTE Monbús-Julià està tenint en el servei de bus al nostre municipi. També ha traslladat el seu interès per les condicions laborals dels treballadors i treballadores de l'operadora.
Davant la manca d'informació respecte de l'evolució de les negociacions, el consistori ha demanat als responsables de transports de l'AMB una nova reunió per tal tenir informació de primera mà i conèixer quines són les accions per a millorar el servei.
Igualment, l'Ajuntament continua traslladant a l'AMB les queixes que rep per part de les persones usuàries afectades pel mal funcionament, i ha tornat a posar de manifest que la línia continua patint endarreriments i incomplint els horaris de pas sense cap mena de comunicació ni a la població afectada ni a l'Ajuntament.
Redacció / Fotos: Ajuntaments