
Llum verda per al nou intercanviador entre Metro i Rodalies a l’aeroport
El Govern autoritza la signatura del conveni, que recull actuacions per valor de 3,5 milions d’euros per millorar la connectivitat del servei
El Govern ha autoritzat avui la signatura d’un conveni de col·laboració entre Ifercat, empresa administradora d’infraestructures ferroviàries de competència de la Generalitat, i l’Adif, del Ministeri de Transports i Mobilitat sostenible, que recull l’execució i finançament de les obres necessàries per a la connexió dels vestíbuls de la nova estació del nou accés ferroviari a l’aeroport de Barcelona i de l’estació de la Línia 9 de metro a la terminal T2.
Actualment, la connexió entre les estacions de l’L9 i d’Adif a la T2 s’efectua en superfície. Les obres que està executant l’Adif per a la configuració del nou accés ferroviari a l’aeroport, inclouen una estació de nova construcció a la terminal T1 i una de nova a la T2, soterrada, que substituirà l’existent en superfície. L’execució de les connexions del vestíbul de la nova estació de la T2 del nou accés ferroviari a l’aeroport de Barcelona, situada a la terminal T2, amb l’estació de la Línia 9 de metro permetrà millorar la funcionalitat d’aquestes infraestructures i promoure la connectivitat i intermodalitat del sistema de transport.
La definició de les actuacions ha estat objecte d’un projecte redactat per l’Adif, fruit de la coordinació amb el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i Ifercat. Segons el Conveni aprovat, l’Adif és l’encarregat d’executar les obres necessàries per a la connexió de l’estació de l’L9 i de l’Adif a la terminal 2 i també n’aportarà la inversió prevista, de 3,5 milions d’euros. Les obres estan en procés de licitació.
Els treballs que s’inclouen en el conveni son:
A l’estació de l’L9:
-Condicionament dels dos nuclis de comunicació entre el nivell d’andanes i el de vestíbul.
-Condicionament del nivell de vestíbul.
-Execució de tots els treballs d’arquitectura, instal·lacions i sistemes necessaris per a la posada en servei de la connexió.
-Instal·lació de barreres tarifàries i màquines expenedores.
-Adequació de la senyalització de les zones d’ús públic i altres elements del conjunt de l’estació per adequar-la a la configuració definitiva.
A la futura estació d’Adif:
-Condicionament del front de connexió amb el vestíbul de l’estació de la Línia 9 de metro de Barcelona. Execució dels treballs d’arquitectura necessaris.
-Senyalització de les zones d’ús públic i altres elements per adequar-la a la configuració definitiva.
Redacció / Fotos: Arxiu