Aquestes unitats mòbils tenen com a objectiu principal facilitar informació i assessorament gratuït als consumidors.
Durant les seves visites, els ciutadans podran presentar consultes i reclamacions relacionades amb temes de consum. A més, les UMIC proporcionaran material informatiu i consells pràctics sobre temes diversos, com ara l'estalvi en factures de subministraments bàsics (aigua, gas i electricitat) i les clàusules abusives en contractes hipotecaris, de telecomunicacions i telefonia mòbil.
Aquest servei forma part d'un programa més ampli de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC), que busca garantir els drets dels consumidors i promoure un consum responsable i informat. Les UMIC, a més de l'atenció presencial, també gestionen consultes a través de la Bústia del Consumidor, un servei telemàtic disponible als ajuntaments adherits.
Durant el mes de febrer, les UMIC faran parada a tres municipis del Baix Llobregat:
- Collbató: 5 de febrer, de 10:30 a 13:00.
- Torrelles de Llobregat: 10 de febrer, de 10:30 a 13:00.
- Corbera de Llobregat: 21 de febrer, de 10:30 a 13:00.
Aquestes visites estan especialment dirigides a aquells municipis que no disposen d'un servei municipal d'atenció al consumidor, garantint així que tots els ciutadans tinguin accés a la informació i l'assessorament que necessiten per defensar els seus drets com a consumidors.
Les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor representen un recurs valuós per als ciutadans de la província de Barcelona, ja que els permeten resoldre dubtes, presentar reclamacions i obtenir informació rellevant per a prendre decisions de consum informades i responsables.
Redacció / Foto: DIBA