La Fira Avícola de la raça Prat assoleix un nou rècord de visites
Featured

La Fira Avícola de la raça Prat assoleix un nou rècord de visites

L'edició d'enguany acull 80.000 visitants i consolida el Pota Blava i la Carxofa Prat com a símbols del sector primari, amb un augment del 20% en l'activitat de l'Espai Gastronòmic

 

La Fira Avícola de la Raça Prat va tancar una edició d'èxit, superant la xifra de visitants de l'any anterior amb un total de 80.000 persones, mil més que a l'edició anterior, consolidant-se com un esdeveniment clau per a la ciutat i un pol d'atracció per a visitants d'altres municipis. Emplaçada a la Granja de la Ricarda, la Fira va tornar a ser l'escenari principal per al sector primari del Prat, amb els productes estrella: el reconegut Pota Blava i la Carxofa Prat.

Aviram, risc controlat i més activitat

Malgrat les dificultats inicials per la grip aviària, i gràcies a les proves d'aus amb resultat negatiu, la fira avícola es va poder celebrar sense incidències. L'èxit es va reflectir també en l'àmbit comercial:

-Vendes de Pota Blava: Es van vendre 72 pollastres, 4 capons, 9 polletes i mig miler de productes preparats.
-Quinto Tapa: La venda de Pota Blava per al Quinto Tapa va augmentar gairebé un 7% respecte al 2024 (un total de 232 unitats).
-Carxofa Prat: La Cooperativa Agrícola va vendre 1.500 kg de Carxofa Prat

Increment de la gastronomia i aules de Cuina Exitoses

L'oferta culinària de la Fira va experimentar un gran creixement:

-Augment del 20%: L'activitat econòmica a l'Espai Gastronòmic va augmentar al voltant d'un 20%.
-Degustacions: Es van servir 11.880 degustacions de platillos amb Pota Blava i Carxofa Prat, i 9.500 degustacions de vi.
-Nous espais: L'estrena de l'Aula de Cuina i l'Aula de Tast va ser un èxit rotund, aplegant més de 550 persones en 15 activitats dirigides a promocionar el talent gastronòmic i el producte de proximitat.
-Restauració local: 19 restaurants de la ciutat van complementar l'oferta amb menús especials de Fira Avícola.

Més enllà del Pota Blava

La Fira d'Hivern va ser també un punt de trobada cívic i empresarial:

-Mostra d'entitats: Va acollir la 23a Mostra d'Entitats amb la presència de gairebé 80 associacions.
-Pavelló econòmic: Va oferir un espai de representació del teixit empresarial i comercial local.
-Activitats infantils: Les propostes Praticipa i Esporticipa van acostar la fira i la ciutat als més petits.
-Estand municipal: L'estand dedicat a la campanya ‘Especialistes en la ciutat’ va permetre a la ciutadania conèixer professionals locals i va ser un èxit de distribució de 5.000 calendaris i adhesius potablava.

Finalment, l'enquesta de satisfacció va destacar la molt positiva valoració de l'organització, especialment la millora en la redistribució dels nous accessos i la gestió de les cues.

Redacció / Fotos: Aj. El Prat de Llobregat