
Els usuaris del Trambaix el puntuen amb un 8,36
L'atribut millor valorat és la facilitat d'accés a l'andana i als tramvies, la seguretat personal, la rapidesa del trajecte i la conducció suau i segura
Un any més, TRAM realitza l'Estudi de Satisfacció de Viatgers per a conèixer com valoren el servei les persones usuàries. Els resultats mostren que la satisfacció espontània (Índex de Qualitat Percebuda) dels usuaris i usuàries de totes dues xarxes es manté per sobre del 8: 8,36 en Trambaix i 8,43 en Trambesòs.
L'atribut millor valorat de la xarxa Trambaix és la facilitat d'accés a l'andana i als tramvies (8,90), puja a la segona posició amb un increment respecte a la nota de l'any passat, la seguretat personal, d'un 8,39 en 2023 al 8,51 en 2024 i amb la mateixa puntuació i lloc, la rapidesa del trajecte i la conducció suau i segura amb un 8,49.
En general, els atributs de Trambaix s'han mantingut respecte a l'any 2023, amb l'augment significatiu de la nota, d'un 7,61 en 2023 al 7,87 en 2024, de la freqüència de pas. A més, el 78,4% de les persones usuàries en Trambaix afirmen tenir altres alternatives de transport per a realitzar els seus desplaçaments, però prefereixen fer-los amb tramvia.
Com són les persones usuàries del TRAM?
L'Estudi de Satisfacció de Viatgers de TRAM també mostra el perfil de les persones usuàries del tramvia: una dona (62,4% en Trambaix i 60,6% en Trambesòs) entre 41 i 64 anys (35,1% en Trambaix i 33,2% en Trambesòs), que viu a Barcelona (23,7% en Trambaix i 63,8% en Trambaix) Trambesòs) i que fa un ús intensiu del tramvia, amb un o més d'un viatge al dia (52% en Trambaix i 50,9% en Trambesòs), eminentment per motius laborals (56,5% en Trambesòs).
L'estudi, realitzat enguany a un total de 2.216 persones, permet conèixer anualment l'opinió dels viatgers i el seu grau de satisfacció. Gràcies a aquest estudi, TRAM pot detectar els atributs amb menor nota i implementar, si és necessari, noves millores
Redacció / Fotos: TRAM-Arxiu