Els municipis que s'abasteixen del sistema Ter Llobregat consumeixen, de mitjana, 173 litres per habitant i dia, tenint en compte que amb la declaració de la fase de preemergència (mes de novembre de 2023) el consum era de 181 litres per habitant i dia
La ciutadania de Catalunya continua estalviant aigua, malgrat la lleugera millora en l'episodi de sequera que estem vivint des de finals de 2020. Tot i que s'han guanyat uns 50 hm3 amb les pluges de principis de la tardor, el sistema Ter Llobregat continua en la fase d'alerta i, en cas de no incrementar-se les reserves en els propers mesos, es podria entrar en la fase d'excepcionalitat a partir de la primavera vinent.
Els municipis que depenen del sistema Ter Llobregat, que abasteix a prop de sis milions de persones -entre les quals hi ha els que resideixen a la comarca del Baix Llobregat-, continuen fent un consum responsable, segons les dades publicades per l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA).
Amb els consums corresponents al mes d'octubre, el consum mitjà per habitant i dia és de 173 litres. Aquesta xifra inclou els consums domiciliaris, l'aigua que es destina per a usos econòmics i municipals. Aquesta xifra és igual o inferior a la dels mesos de novembre i desembre de 2023, quan estava en vigor la fase de preemergència (181 i 173, respectivament).
Els consums més baixos es van produir amb la declaració de la fase d'emergència, que va entrar en vigor al mes de febrer i es va allargar fins al mes de maig. En aquest període, els consums en el sistema Ter Llobregat van oscil·lar entre els 159 i els 166 litres per habitant i dia.
Redacció / Fotos: ACA-Arxiu