Busquen voluntaris per ser mentors d'adolescents de Martorell

Busquen voluntaris per ser mentors d'adolescents de Martorell

La crida és a persones adultes disposades a ser referents per a nois i noies en trobades setmanals, per acompanyar-los en el procés d'informació, reflexió i presa de decisions per continuar estudiant fins a graduar-se de la secundària postobligatòria

El Patronat Municipal de Serveis d'Atenció a les Persones de Martorell, amb el suport de la Fundació Bofill, cerca persones voluntàries per fer de mentores a adolescents de 3r i 4t d'ESO.

adolescents

En concret, la crida és a persones adultes disposades a ser referents per a nois i noies en trobades setmanals, per acompanyar-los en el procés d'informació, reflexió i presa de decisions per continuar estudiant fins a graduar-se de la secundària postobligatòria. Les persones voluntàries mentores, a qui s'assignarà un o una adolescent en funció del seu perfil i disponibilitat, rebran formació i materials pedagògics de suport i tindran un acompanyament professional durant tot el procés, que durarà almenys fins a final de curs.

Trobades informals

Les sessions de mentoria són trobades informals per conversar i fer alguna de les activitats, sortides i visites proposades, gratuïtes, que permetin a l'adolescent reflexionar, motivar-se i prendre decisions pel futur.

El Patronat Municipal de Serveis d'Atenció a les Persones i la Fundació Bofill proposen un suport personalitzat per contribuir a una bona orientació educativa entre els 14 i els 18 anys. "És un moment clau", expliquen, just al tram final de l'ESO i durant l'inici de l'educació postobligatòria, perquè és "quan els i les joves prenen la decisió d'abandonar o de continuar els estudis.”

El programa Mentora és una iniciativa de la Fundació Bofill, impulsada al costat de prop de 40 organitzacions (entitats socials, centres educatius i administracions) i més de 35 pobles i ciutats del país, per contribuir a fer que tot l'alumnat català finalitzi els estudis postobligatoris. Es basa en la relació amb referents en la transició entre l'ESO i la secundària superior perquè s'ha acreditat la utilitat d'aquest mètode i perquè, alhora, propicia la implicació de tota la societat en l'èxit educatiu.

Redacció / Fotos: Arxiu