
Avui entra en servei el nou Pont del Pratenc
Les obres han inclòs la construcció d’un nou viaducte sobre la nova llera del Llobregat, de 304 metres de longitud, que millora les connexions i la fluïdesa del trànsit en un entorn industrial i logístic.
El Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en servei, avui al matí, el nou vial que connecta la carretera B-250 (costat Aeroport) i el polígon Pratenc, amb un nou viaducte sobre la nova llera del riu Llobregat, al terme municipal del Prat de Llobregat. Aquesta obra, que millora les connexions i la fluïdesa del trànsit en aquest entorn industrial i logístic, ha consistit en la construcció d’una via d’un quilòmetre de longitud i quatre carrils de circulació. El pont, la part més emblemàtica de l’obra, té una longitud de 304 metres i una amplada de prop de 30 metres.
El nou vial permet la connexió des de la rotonda el·líptica on conflueix la B-250, fins al carrer 100 del polígon Pratenc. Aquest nou itinerari substituirà l’accés al polígon Pratenc pel carrer F des de la Zona Franca, que quedarà anul·lat. El vial està format per dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres cadascuna separades per una mitjana d’1 metre. A més, a cada costat s’han format unes voreres de 3 metres, que permeten la circulació tant de bicicletes com vianants. El traçat es pot dividir en tres trams:
Nou viaducte sobre el Llobregat
En aquesta actuació, cal remarcar el viaducte sobre la nova llera del riu Llobregat, amb un disseny estètic i estructural singular. És una estructura de tipus doble arc superior atirantat pel tauler, que es recolza sobre dos trípodes invertits, formats cadascun per dues piles dobles inclinades longitudinalment i transversalment i una pila simple inclinada longitudinalment.
Les piles dobles s’obren suaument i recullen els dos arcs i el tauler de l’estructura i els arcs conflueixen en una peça d’unió central. El tauler del pont té una longitud de 304 metres amb una llum (tram) central de 150 metres de longitud i dues laterals de 77 metres, convertint-se en el tercer pont de Catalunya en llum i en l’arc d’aquesta tipologia més gran del país.
Les obres, a càrrec de la Generalitat, es van iniciar l'any 2009 i han tingut un retard de dos anys per manca de finançament, fet que ha retardat el projecte més d'una vegada.
Redacció / Foto: Generalitat de Catalunya